Mayat pelatih AMD lemas ketika mandi sungai ditemui

Mayat pelatih AMD lemas ketika mandi sungai ditemui

Mayat pelatih Akademi Bola Sepak Negara Mokhtar Dahari (AMD), Muhammad Saiful Ezzudin Mustafa ditemui selepas lebih 20 jam dilaporkan hilang di Sungai Limau, Baling, Kedah, sejak semalam.

Ketua Zon 3 Kedah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM), Rahimi Ali berkata, mangsa berusia 14 tahun itu ditemui dalam penyedut pasir di sungai itu kira-kira 5.46 petang tadi.



Katanya, mayat itu ditemui penjaga pam di kawasan Sungai Limau, kira-kira 9km dari lokasi mangsa dilaporkan hilang.

“Kadar kelajuan air ketika operasi mencari mangsa adalah lebih 5 kmsj dan paras kedalaman sungai adalah 2.9 kaki,” katanya dalam kenyataan yang dipetik Bernama.

Rahimi berkata, operasi mencari dan menyelamat hari ini disertai pelbagai agensi, termasuk polis, Angkatan Pertahanan Awam, badan bukan kerajaan dan penduduk kampung bermula 8 pagi tadi.

“Kaedah pencarian mangsa dipecahkan kepada beberapa sektor, antaranya menggunakan teknik pencarian di permukaan air dari tempat mangsa dilaporkan hilang hingga Pekan Baling dan selaman oleh Pasukan Penyelamat Di Air (PPDA) di kawasan dikhuatiri mangsa tersangkut.



“Proses pencarian turut menggunakan bot, kayak dan ski jet, pencarian di pesisir tebing sungai, menggunakan khidmat anjing pengesan Unit K9 dan jentera berat untuk mengalihkan timbunan buluh di dalam sungai.”

Katanya, mayat mangsa diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut.

Semalam, Bernama melaporkan seorang remaja dikhuatiri lemas selepas dihanyutkan arus ketika mandi di Sungai Ketil berdekatan Kampung Padang Temu, Baling, kira-kira 1 tengah hari.

Pelatih akademi AMD yang bermain untuk pasukan bawah 14 tahun itu sedang bercuti semester dan pulang ke kampung halamannya dari 19 hingga 27 Mac ini. FMT



Mayat pelatih AMD lemas ketika mandi sungai ditemui


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Proton Preve bakal diganti model baru



Wulan Guritno berani berbikini

Hina OKU, Kak Long 7E akhirnya mengadap Polis



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker