Dendam punca kanak-kanak maut dibelasah rakan di rumah anak yatim

KUANTAN – Hanya kerana disyaki mengambil duit sebanyak RM4, seorang kanak-kanak yang menghuni sebuah rumah anak yatim dan miskin dipercayai dibelasah rakannya sehingga mati di sebuah kompleks rumah anak yatim dan miskin di sini semalam.

Difahamkan dalam kejadian kira-kira pukul 4 petang itu mangsa Muhammad Hafdan Qurbani Azhar,11, yang merupakan murid Sekolah Kebangsaan Sg. Soi di sini telah disepak, dicekik dan dihempas ke lantai sehingga tidak sedarkan diri di surau kompleks rumah anak yatim dan miskin berkenaan.

Ketua Polis Daerah Kuantan Asisten Komisioner Wan Mohd Zahari Wan Busu berkata, berdasarkan siasatan awal mendapati mangsa telah dibawa tiga pelajar lain yang merupakan penghuni asrama berkenaan dalam keadaan tidak sedarkan diri ke rumah penyelia asrama.

“Penyelia asrama yang mengesyaki mangsa mengalami sawan membawa mangsa ke hospital untuk mendapatkan rawatan sebelum mangsa disahkan meninggal dunia dan pengadu membuat laporan polis untuk tindakan lanjut.

“Polis kemudian telah menahan reman seorang pelajar berumur 16 tahun selama tujuh hari untuk siasatan lanjut dan siasatan giat dilakukan,” katanya di sini hari ini.

Menurut Wan Mohd Zahari mayat mangsa dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Afzan Kuantan untuk bedah siasat dan siasatan dilakukan di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Beliau memberitahu, berdasarkan siasatan awal mendapati lokasi kejadian merupakan bangunan surau di kompleks berkenaan dan terdapat saksi dalam kejadian berkenaan.

Katanya, berdasarkan siasatan awal motif kejadian adalah kerana tidak berpuas hati dan ada unsur dendam suspek terhadap mangsa,”ujarnya.

Ujarnya, siasatan awal juga mendapati mangsa disepak, dicekik dan dihempas ke lantai sehingga tidak sedarkan diri.

Sebagai rekod, Kompleks asrama berkenaan yang dibawah seliaan kerajaan negeri mempunyai kira-kira 36 orang penghuni yang terdiri daripada anak yatim dan anak-anak asnaf

 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Rafizi boleh bawa perpecahan – AMK PKR

Penjarahan wang Petronas tidak akan berulang lagi – Ismail Sabri

Pak Cik Cium Seluar Dalam Dah Kena Cekup

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker