Maut dilanggar kereta api

Maut dilanggar kereta api

SEGAMAT – Seorang lelaki maut dilanggar kereta api dalam kejadian di Bandar Segamat, di sini, Sabtu lalu.

Nahas di landasan Tanah Melayu Berhad (KTMB) kira-kira pukul 5.50 petang itu menyebabkan mangsa warga tempatan berusia lingkungan 60an maut di lokasi kejadian akibat kecederaan parah.

Ketua Balai Bomba Penyelamat Bandar Segamat, Penolong Penguasa Bomba (PPgB) Muhd. Hazim Abdul Razak berkata, lima anggota bomba beserta sebuah jentera bergegas ke lokasi kejadian selepas menerima panggilan kecemasan pada pukul 6 petang.

“Anggota bomba yang tiba tiga minit kemudian mendapati mangsa sudah berada di laluan landasan kepala kereta api itu. Siasatan mendapati mangsa dilanggar kereta api penumpang KTMB dari arah Gemas menghala Johor Bahru.

“Operasi kemudian ditamatkan pada pukul 6.20 petang selepas mangsa dialihkan dan diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan lanjut,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Segamat, Superintendan Bahrin Mohd. Noh berkata, siasatan awal polis mendapati tiada unsur jenayah dan kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut (SDR). K Online

Maut dilanggar kereta api


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Ajal dijemput ketika sujud solat Dhuha

Valentino Rossi beli nasi goreng di warung

UMNO tak takut saya, tak tahulah – Hamzah

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker