Kanak-kanak dan remaja Ukraine belajar guna senjata persediaan perang dengan Rusia

Seorang kanak-kanak diajar teknik-teknik menggunakan senapang ketika sesi latihan bersama tentera Ukraine. – EPA

KIEV, UKRAINE – Kanak-kanak dan remaja di Ukraine diajar teknik-teknik menggunakan senapang sebagai persediaan bagi menghadapi sebarang kemungkinan terhadap tercetusnya peperangan dengan Rusia, lapor akhbar The Sun kelmarin.

Berdasarkan beberapa keping gambar yang tersebar, tentera Ukraine dilihat menganjurkan hari latihan di Kiev, di mana orang awam yang terdiri daripada pelbagai peringkat umur diberikan tips-tips daripada pakar mengenai cara-cara mengendalikan senapang.

Ada di antara mereka yang diberi peluang untuk memegang senjata sebenar serta ada yang diajar tentang cara-cara untuk memegang replika kayu senapang Kalashnikov Rusia.

Sementara itu, satu kaji selidik yang dijalankan oleh Institut Sosiologi Kiev sebelum ini menunjukkan bahawa separuh daripada penduduk Ukraine mengaku mereka menolak pencerobohan oleh Rusia.

Dalam masa sama, Presiden Rusia, Vladimir Putin, telah menempatkan seramai 127,000 askarnya serta kereta kebal dan peluru berpandu di bahagian bersempadan dengan Ukraine. – AGENSI

Kanak-kanak dan remaja Ukraine belajar guna senjata persediaan perang dengan Rusia

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Pelakon Mak Wan Latah Menikah Lagi, Kali Ini Pindah Ikut Suami Ke Kuala Pilah

Luna Maya Terkedu Ditanya Soalan Panas, “Awak Pernah Buat Jahat Dalam Kereta Tak?

Pak Nil bertemu jodoh?

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker