Isu saham Azam Baki, pemberi maklumat dipanggil ke Bukit Aman

Isu saham Azam Baki, pemberi maklumat dipanggil ke Bukit Aman

Polis memanggil pemberi maklumat, Lalitha Kunaratnam ke Bukit Aman berhubung dua artikel yang ditulisnya mengenai Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan pemilikan saham beliau.

Lalitha memberitahu FMT, dia menerima satu panggilan dari Bukit Aman pagi tadi yang memaklumkannya supaya hadir ke ibu pejabat polis itu jam 2.30 petang pada 4 Feb.

Dia dipanggil berhubung dua artikel bertajuk “Business ties among MACC leadership: How deep does it go?” yang disiarkan tahun lalu.

Pada 14 Dis, Ahli Parlimen Sungai Buloh R Sivarasa gagal mengemukakan usulnya di Dewan Rakyat untuk membincangkan dakwaan itu.

Dua minggu kemudian, pakar ekonomi Edmund Terence Gomez meletakkan jawatan sebagai panel ahli panel pemantau SPRM selepas mendakwa ia gagal membincangkan laporan yang membabitkan pegawai tertinggi agensi pencegahan rasuah itu.

Azam kemudiannya menjawab dakwaan itu pada 5 Jan tetapi tidak menafikan mengenai transaksi saham berkenaan. Beliau sebaliknya mendakwa dagangan itu dilakukan oleh adiknya dengan menggunakan akaun dagangan saham miliknya.

Beliau memfailkan saman fitnah berjumlah RM10 juta terhadap Lalitha. FMT

Isu saham Azam Baki, pemberi maklumat dipanggil ke Bukit Aman


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU</a


Netizen Tells Mahadi: “Next Time You Can Record Heliza Helping You With Your Undies”

Bumbung pakir Pasaraya Giant diterbangkan ribut [VIDEO]

Objek berputar menyeramkan di Bima Sakti (Milky Way) dikesan saintis

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker