‘Musim Hujan Ni Tak Payahlah Hiking’ Azlan Typewriter Patah Kaki Ketika Mendaki Bukit

‘Musim Hujan Ni Tak Payahlah Hiking’ Azlan Typewriter Patah Kaki Ketika Mendaki Bukit

“Untuk kaki ‘hiking’, musim-musim hujan sekarang ini tak payahlah mendaki bukit atau gunung. Bahaya. Tengok kaki saya dah patah sekarang.”

Itu nasihat penyanyi Azlan Typewriter apabila kaki kirinya patah selepas tergelincir ketika melakukan aktiviti mendaki di Sungai Batangsi, Semenyih, Selangor, semalam.

Azlan atau nama lengkapnya Nor Azlan Rosle Sallehudin, 39, sewaktu dihubungi Kosmo! Online memberitahu, kejadian berlaku ketika dia bersama empat lagi rakannya hendak menuju ke sebatang sungai melalui cerun yang agak tinggi.

“Sebelum kejadian, saya bersama empat lagi rakan mendaki bukit di kawasan Sungai Batangsi sekitar pukul 9 pagi. Ketika dalam perjalanan turun, kami terlihat sebuah kawasan sungai yang sangat cantik.

“Ketika itu sudah masuk hampir waktu tengah hari. Ketika hendak ke sungai itu, tiba-tiba saya tergelincir akibat terpijak kawasan tanah licin sehingga menyebabkan saya terjatuh ke bawah cerun,” katanya.

Ujar penyanyi itu lagi, ketika jatuh, kakinya terhentak seketul batu yang agak besar sehingga mengeluarkan bunyi yang kuat.

“Saya dengar bunyi tulang kaki saya patah. Dalam hati saya sudah menjangkakan perkara itu (kaki patah), lebih-lebih lagi apabila melihat keadaan kaki yang sudah terkulai.

“Dalam keadaan kaki yang patah, saya yang dibantu rakan-rakan sedaya upaya untuk naik semula ke atas. Mujur ketika itu salah seorang rakan membawa kereta dan kami bergegas ke Hopital Kajang untuk mendapatkan rawatan,” katanya.

Menurut Azlan, doktor yang merawatnya memberitahu, bahagian buku lali dan tulang di belakang kaki kirinya patah dan perlu menjalani pembedahan.

“Doktor nasihatkan saya supaya mendapatkan rehat di rumah. Soal kerja, ada beberapa perkara yang telah dipersetujui lebih awal dan saya tidak boleh batalkannya. Tidak sedap pulak.

“Pada saya selagi saya mampu, saya akan kerja. Tapi rehat tetap rehat. Insya-Allah semuanya akan baik-baik sahaja,” ujar Azlan.

Dalam pada itu, pelantun lagu Lagu Untukmu itu bersyukur kerana tidak mengalami sebarang kecederaan serius selain bernasib baik kerana mempunyai kawan-kawan ketika kejadian malang tersebut berlaku. – K! ONLINE

‘Musim Hujan Ni Tak Payahlah Hiking’ Azlan Typewriter Patah Kaki Ketika Mendaki Bukit


Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:

MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214

Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Pokok Menjalar Seakan Kalimah ALLAH Di Bukit Bongkok

Daphne Iking cantik berhijab, netizen doakan semoga terus istiqamah

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker