Zambry terima memo isu Palestin daripada Pemuda UMNO

Zambry terima memo isu Palestin daripada Pemuda UMNO

Menteri Luar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir mengambil maklum segala usul yang dibawa Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia mengenai isu Palestin.

Malahan, beliau merakamkan ucapan terima kasih kepada sayap parti berkenaan sentiasa cakna dengan isu tersebut dan mengulangi pendirian tetap kerajaan menentang keras sebarang keganasan dan kekejaman rejim Zionis yang seperti tiada kesudahan.

“Bahkan sekali lagi, saya ingin menegaskan bahawa Malaysia sentiasa konsisten dalam memperjuangkan setiap hak rakyat Palestin berpaksikan atas keadilan sejagat,” katanya selepas mengesahkan menerima memorandum tersebut yang diterima daripada Ketua Pemuda UMNO, Dr. Muhamad Akmal Saleh.

Rabu lalu, askar Israel menceroboh dan menyerang jemaah di Masjid Al-Aqsa sekali gus menyaksikan pasukan keselamatan rejim Zionis bertindak keterlaluan memukul dan menahan 400 jemaah konon dianggap sebagai pemberontak.

Susulan kejadian itu, kerajaan Malaysia dan beberapa negara Islam serta Pertubuhan Kerjasama Islam (OIC) mengecam keras perlakuan berkenaan yang tiada belas ihsan.

Mengulas lanjut, Zambry berkata, beliau amat berharap masyarakat antarabangsa dapat merungkai suatu penyelesaian yang berkekalan serta membela nasib rakyat Palestin.

“Seperti sebelum ini, saya juga telah beberapa kali bercakap mengenai isu ini termasuk sesi wawancara dengan pihak stesen penyiaran antarabangsa Al-Jazeera,” tambahnya.

Malaysia ujarnya, konsisten mengutuk tindakan tentera Israel yang jelas menyalahi undang-undang dengan mencabuli hak asasi manusia serta mencemarkan kesucian Al-Aqsa. Utusan

Zambry terima memo isu Palestin daripada Pemuda UMNO

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Sol serabai, bini no. 2 tak reti jaga ke, soal netizen

Anak ND Lala terpaksa utus surat kepada bapa

Bung Moktar pecat 3 Adun Sabah daripada UMNO

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker