Proses vaksinasi lembab bukti ketidakmampuan pemerintahan – Anwar

Proses vaksinasi lembab bukti ketidakmampuan pemerintahan - Anwar

Proses vaksinasi lembab bukti ketidakmampuan pemerintahan – Anwar

SHAH ALAM – Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menganggap percanggahan keputusan antara menteri, ketidaktentuan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) secara menyeluruh dan kelembapan dalam isu vaksin menunjukkan ketidakmampuan pemerintah sekarang ini.

Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu berkata, kerajaan diibaratkan seperti samseng apabila mendera dan menahan golongan pengkritik dengan menggunakan alasan darurat sedangkan ia sepatutnya digunakan untuk melicinkan pengurusan terhadap pandemik Covid-19.

“Ini negara apa, kepimpinan samseng? Guna darurat untuk licinkan pentadbiran tetapi dera rakyat. Masalah kelembapan vaksin, mereka kata Selangor sudah diberikan 2.9 juta vaksin yang nasib baik dijelaskan kerajaan Selangor jumlahnya hanya lebih 600,000.

“Mereka kata akan dapat vaksin Mac dan suntik 75,000 namun yang dapat hanya 25,000 kemudian naik 45,000 pada April. Dengan jangkaan sekarang ini dan ikut unjuran tidak mungkin (pemberian vaksin) selesai akhir tahun,” katanya ketika menyampaikan amanat khas Presiden PKR secara langsung menerusi laman Facebooknya pada Ahad.

Amanat khas itu bagi menggantikan perasmian Kongres KR yang sepatutnya berlangsung pada Ahad namun atas nasihat Majlis Keselamatan Negara (MKN) ia ditangguhkan ke satu tarikh lain.

Dalam pada itu, Anwar juga mengulangi pendirian Pakatan Harapan (PH) akan meruntuhkan kerajaan Perikatan Nasional (PN) yang didakwanya dibarisi pemimpin rakus serta tamak kuasa.

Proses vaksinasi lembab bukti ketidakmampuan pemerintahan – Anwar


Baca Artikel Menarik

Layari Laman Facebook MYKMU NET


 

AMK beri 5 Dalil Kenapa Perlu Tolak Mahathir

Related Articles

One Comment

  1. Berita luar negara banyak memaparkan ketamakan negara-negara maju membolot pembelian dan pemerolehan vaksin sehinggakan negara-negara sedang membangun terpaksa menunggu giliran jauh. Berita terbaru bagaimana Amerika mendermakan lebihan vaksin mereka kepada negara-negara sokongan mereka. Terbaru Taiwan sebuah negara yang cekap menguruskan Covid mendapat sumbangan vaksin US. DSAI tahu akan hal ini, bagi saya seperti beliau mahukan kita jadi sekutu kuat US supaya senang memperolehi bekalan vaksin.

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker