Ronaldinho berdepan hukuman penjara

Ronaldinho berdepan hukuman penjara

BRASILIA: Bekas bintang Barcelona dan AC Milan, Ronaldinho diberi amaran yang dia mungkin akan kembali ke penjara susulan tuntutan bayaran sara diri oleh bekas kekasihnya.

Laporan di Brazil mengatakan legenda bola sepak 41 tahun itu diarahkan untuk melangsaikan hutangnya dengan Priscilla Coelho menjelang 1 Disember bagi mengelak hartanya dirampas dan kemungkinan hukuman penjara.

“Sekarang ini dia perlu melangsaikannya,” kata peguam Priscilla, Bruno Medrado.

Ronaldinho, ditahan dan dipenjarakan di Paraguay tahun lalu selepas memasuki negara itu menggunakan pasport palsu. Dia kini dipercayai berada di Dubai.

Pada Mei 2018, Ronaldinho terpaksa menafikan dakwaan yang dia berkahwin dengan Priscillan dan seorang lagi wanita, Beatriz Sousa serentak.

“Ia satu pembohongan. Semua orang bercakap tentangnya tetapi ia tidak benar. Saya tidak akan berkahwin,” kata Pemain Terbaik Dunia sebanyak dua kali itu.

Setahun kemudian, Priscilla, yang mula mengenali Ronaldinho ketika dia bermain untuk Atletico Mineiro, menuntut wang daripada bekas kekasihnya itu.

Nilai kekayaan Ronaldinho dianggarkan sekitar 67 juta pound (RM377.8 juta) selepas karier bola sepak yang gemilang dan tajaan oleh jenama terkemuka. BH

Ronaldinho berdepan hukuman penjara


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU

Sebaik-baik perjanjian adalah pembentukan Muafakat Nasional – Nik Abduh

Sotong kayangan nasi kandaq, 2 ekor RM100

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker