Harinya akan tiba bila dia pergi, Amy doakan untuk anaknya Alexander

Harinya akan tiba bila dia pergi, Amy doakan untuk anaknya Alexander

Penyanyi lagenda rock tanah air, Datuk Amy Search menitipkan doa buat anak lelakinya Alexander Zulkarnain yang kini mencecah usia 18 tahun agar berjaya mengejar impiannya.

Menerusi perkongsian di Facebook, Amy memberi gambaran bahawa anaknya itu akan melanjutkan pelajaran dan disebabkan itu mereka akan berpisah buat sementara waktu.



Bagaimanapun, kata Amy atau nama sebenarnya Suhaimi Abddul Rahman, dia berbangga melihat anaknya membesar dan mempunyai impian yang ingin digapai.

Tak lama lagi anak burung ini (Alexander) akan meninggalkan sarang (rumah), begitu lah aku lihat anak ini semua. Dah hampir tiba seorang demi seorang akan keluar mencari impian kebahagiaan sendiri.

Begitu lah daddy dulu. Impian besar datang bersama dugaan yang besar. Mengimpikan besar itu bermaksud awak sudah berani untuk berdepan dengan sebarang kemungkinan di luar sana.

Dalam masa sama, Amy berkata tiada sehari pun dirinya terlupa untuk mendoakan kebahagian anak-anak serta cucunya.



Believe in yourself dengan apa yang diimpikan. Sentiasa berdoa pada Allah S.W.T sebagaimana daddy doakan tanpa sehari pun terlupa untuk anak dan cucu.

Harinya akan tiba Alexander dah tiada di depan mata, hanya doa dan akan berkorban apa saja. Semoga Allah sentiasa melindungi awak dan beri Alexander yang terbaik.

Untuk rekod, Amy mendirikan rumah tangga pertama bersama Faridah pada 1983 sebelum disahkan bercerai pada 1985. Hasil perkahwinan mereka dikurniakan seorang cahaya mata yang juga pelakon popular, Nabila Huda.

Amy kemudian mendirikan rumah tangga kedua bersama Noorliza Abdul Latiff pada 1990 sebelum bercerai pada 1994, namun tidak dikurniakan cahaya mata.



Pada 1995, Amy berkahwin sekali lagi dengan Roslisa Ahmad, namun bercerai pada 2000. Mereka telah dikurniakan seorang cahaya mata perempuan Irisha Myra yang kini berusia 26 tahun.

Selepas itu, Amy mendirikan rumah tangga kali ke empat bersama Norish atau nama sebenarnya Norhasniza Hassan. Mereka dikurniakan tiga cahaya mata iaitu Alexander Zulkarnain, 18, Sania Samara, 17, dan Qaqa At-Tameemi, 13 tahun.
Sumber: Facebook

Harinya akan tiba bila dia pergi, Amy doakan untuk anaknya Alexander

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Pelawak wanita ‘bersuamikan’ Pengkid

Suami mati baru berkabung masa iddah – Puteri Sarah



Kalau kurus tiada bontot, suami tak suka – Almy Nadia

Sajat kau tayanglah body macam mana pun, kau tetap lelaki



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker