Polis kutip 11 penjawat awam berhibur di kelab malam dan positif dadah

 Seramai 30 individu, termasuk 11 penjawat awam ditahan kerana didapati positif pelbagai dadah dalam serbuan di sebuah pusat hiburan di Batu Pahat awal pagi tadi.

Ketua Polis Johor, M Kumar berkata, 24 lelaki tempatan dan enam wanita warga asing berusia 17 hingga 52 tahun itu ditahan ketika sedang berhibur sekitar 1 pagi.

“Mereka didapati positif pelbagai dadah, termasuk methamphetamine, ketamin dan benzodiazepine,” katanya dalam sidang media di IPK Johor di sini.



Beliau berkata, turut ditahan seorang lelaki tempatan 29 tahun yang juga penjaga premis terbabit yang didapati menjalankan perniagaan melebihi had masa serta positif dadah.

Menurutnya, mereka akan disiasat mengikut Seksyen 39 (b), 55B dan 6 (1)(c) Akta Imigresen 1959/63; Seksyen 11 (2) Enakmen Hiburan Johor 4/98 serta Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952.

Dalam perkembangan lain, Kumar berkata, seorang lelaki 35 tahun ditahan dipercayai terbabit sindiket pengedaran dadah dan pelbagai dadah bernilai RM2.39 juta dirampas di Taman Pelangi, di sini pada 24 April lalu.

Lelaki itu, katanya, diberkas di tepi jalan kawasan perumahan terbabit sebelum pelbagai dadah ditemui di sebuah rumah teres Taman Pelangi, termasuk 13.6kg serbuk ekstasi, 707 pil ekstasi serta 2,465 pil erimin 5.



“Modus operandi sindiket pengedaran dadah ini adalah menjadikan bilik sewa di rumah terbabit sebagai stor simpanan sebelum diedarkan ke pusat hiburan dan individu.

“Dipercayai sindiket itu aktif sejak Februari lalu dan membungkus semula dadah berkenaan, antaranya menggunakan peket minuman segera.”

Katanya, dua kereta dan wang tunai RM650 turut disita, manakala lelaki yang didapati positif methamphetamine dan amphetamine serta memiliki rekod jenayah lampau itu direman hingga Selasa ini untuk disiasat mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya.

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Penangan Leona nyanyi pelat, lagu Ketipak Ketipung Raya makin tular



Melampau, siasat individu hina mangsa nahas helikopter bertembung

Vlogger China digelar bodoh oleh kakitangan syarikat penerbangan tempatan



‘Kenapa Allah Tak Kahwinkan Kau’ (Video)

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker