Makcik Kemboja mohon ampun kepada TMJ

Makcik Kemboja mohon ampun kepada TMJ

JOHOR BAHRU – Seorang wanita yang juga pemilik gedung tekstil yang menjalankan perniagaan jahitan pukal di Skudai, Johor yang dikenali sebagai Makcik Kemboja membuat permohonan ampun dipercayai ditujukan kepada Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim berhubung isu menghina Melayu.

Wanita berkenaan yang turut dikenali sebagai Madame Mariyah tampil memohon ampun yang dibuat menerusi satu video yang kini tular di media sosial hari ini.



Menerusi video berdurasi 51 saat itu, Madame Mariyah atau nama sebenarnya Maria Yaakob tampil membuat permohonan ampun itu susulan pengguna media sosial meminta tindakan diambil terhadap Mariyah yang telah menghina orang Melayu.

“Bismillahirarahmanirrahim. Ampun Tuanku, beribu-ribu ampun, sembah patik harap diampun. Patik Mariyah binti Yaakob daripada Mariyah Holding Sdn Bhd mengucapkan ribuan terima kasih kepada Tuanku.

“Patik bangga menjadi rakyat negeri Johor, dapat berniaga di negeri Johor. Patik nak bantu lebih ramai orang lagi Tunku. Terima kasih sangat-sangat,” katanya.

Terdahulu, wanita itu menerima kecaman setelah memuat naik satu video yang mendakwa dirinya keturunan Kemboja lebih rajin bekerja berbanding orang Melayu yang disifatkannya sebagai pemalas.



“Iyalah memang saya orang Kemboja, aa kena mengena kalau kita orang Kemboja dengan orang Malaysia. I (saya) memang orang Kemboja, I dilahirkan di Kemboja tapi I dibesarkan di Malaysia.

“So (jadi) ada apa-apa, kalau orang Kemboja memang pandai meniaga kan, betul tak orang Kemboja memang rajin nak dibandingkan dengan orang Melayu malas,”kata wanita itu.

Susulan itu, ahli perniagaan itu tampil membuat permohonan maaf secara terbuka menerusi laman sosial berhubung tindakannya yang didakwa mengguris hati banyak pihak. K Online

Makcik Kemboja mohon ampun kepada TMJ



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Batalkan konsert Coldplay? Tiket tak beli bolehlah



‘Tangan tak dapat angkat gelas, kaki lemah, muka herot’ – Esma Daniel

Rusdi Ramli, Sharon berpisah?



Nak maki sampai bila – Ali Puteh

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker