Pukul dan culik remaja, polis berjaya tahan 3 lelaki di Pasir Gudang

Polis menahan tiga lelaki yang disyaki terbabit dalam satu kes menculik dan memukul seorang remaja lelaki hingga cedera di sebuah taman perumahan di Kota Masai, Johor semalam.

Ketua Polis Seri Alam, Sohaimi Ishak berkata kejadian itu yang tular di facebook menunjukkan mangsa yang berusia 17 tahun dipukul dengan topi keledar oleh sekumpulan lelaki.

“Mangsa kemudiannya ditarik masuk ke dalam but kereta jenis Proton Satria sebelum dibawa pergi dari lokasi kejadian.



“Suspek membawa remaja itu ke sebuah rumah di kawasan berhampiran dan mangsa dipukul dengan cota serta beberapa objek lain,” katanya dalam satu kenyataan.

Katanya, kejadian itu menyebabkan mangsa mengalami kecederaan di pipi kanan, leher, bahu dan belakang badan serta pendarahan di telinga kiri.

Sohaimi berkata, susulan kejadian itu polis menahan tiga suspek berumur lingkungan 15 hingga 37 tahun di lokasi berasingan di Pasir Gudang.

“Seorang suspek mempunyai 26 rekod jenayah lampau dan hasil ujian saringan awal air kencingnya menunjukkan positif dadah. Polis juga masih mengesan beberapa lagi suspek yang masih bebas,” katanya yang memberitahu motif kejadian masih dalam siasatan.



Katanya, kes itu disiasat mengikut Seksyen 363 Kanun Keseksaan iaitu menculik, Seksyen 148 Kanun Keseksaan iaitu memiliki senjata dalam rusuhan dan Seksyen 324 Kanun Keseksaan iaitu mendatangkan kecederaan dengan senjata.

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET



Kasihan Bella, saat ‘birthday’ dapat hadiah macam ini

Ruhainies nak ‘cover’ ke, siap kongsi 4 golongan haram disentuh api neraka



Zaman saya artis macam ini diboikot 4 tahun – A Aida

Bapa ‘pening’ hantar anak ke sekolah lain



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker