Piala Asia Qatar buka mata dunia tragedi di Palestin

Piala Asia menjadi pentas solidariti terhadap Palestin.

Piala Asia Qatar buka mata dunia tragedi di Palestin

Situasi itu jelas dapat dilihat dalam setiap perlawanan membabitkan negara berkenaan menerusi kehadiran penyokong yang ramai.

Ada dalam kalangan mereka bukan rakyat Palestin tetapi tetap hadir memberi sokongan sebagai tanda solidariti terhadap apa yang berlaku di Gaza dengan rata-ratanya kagum dengan semangat pemain negara itu.



Penganjur turut melakukan ‘minute of silence’ dalam setiap perlawanan membabitkan Palestin sebagai tanda penghormatan kepada mereka yang terkorban ekoran konflik yang melanda wilayah bergolak itu.

Skuad Palestin turun dengan semangat demi tanah air mereka dan berjaya mengikat Emiriah Arab Bersatu (UAE) 1-1, dalam perlawanan kedua selepas tewas 1-4 kepada Iran dalam perlawanan pertama Kumpulan C.

“Walaupun mereka memikirkan nasib keluarga di Palestin selain berdepan cabaran tersendiri, saya tumpang gembira dapat menyaksikan mereka beraksi dan ia memberi kami suntikan semangat,” katanya.



Tambah seorang lagi penyokong di Qatar: “Harap ia dapat membangkitkan kesedaran terhadap apa yang dihadapi rakyat Palestin pada hari ini.” Awani

Piala Asia Qatar buka mata dunia tragedi di Palestin

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Akaun dark side anak Melayu bersepah dalam aplikasi X

Babak ranjang, Fasha harapkan fenomena



DJ Lin jadi mangsa

Rezeki jadi suami curang



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker