Lelaki maut diremukkan robot

Lelaki maut diremukkan robot

Seoul: Akibat kegagalan robot untuk membezakan kotak dan manusia, seorang lelaki di Korea Selatan maut apabila diremukkan mesin berkenaan, lapor Agensi Berita Yonhap.

The Straits Times memetik berita berkenaan melaporkan mangsa pekerja syarikat robotik berusia 40-an, sedang memeriksa operasi sensor robot itu di pusat pengedaran hasil pertanian di wilayah Gyeongsang Selatan.



Robot industri itu, yang mengangkat kotak-kotak berisi lada benggala dan meletakkannya di atas palet, kelihatan tidak berfungsi dan turut mengenal pasti lelaki itu sebagai kotak, lapor Yonhap memetik polis.

‘Lengan’ robot itu menolak bahagian atas badan lelaki itu ke atas tali pinggang penghantar, meremukkan muka dan dadanya. Kemalangan berlaku 7.45 malam Selasa lalu.

Dia dipindahkan ke hospital tetapi meninggal dunia kemudian, kata laporan itu.

Polis sedang bersiap sedia untuk melancarkan siasatan ke atas pengurus keselamatan di lokasi pusat itu untuk kemungkinan kecuaian dalam tugas.



Pada Mac lalu, seorang lelaki Korea Selatan berusia 50-an mengalami kecederaan serius selepas terperangkap dalam tugas robot ketika bekerja di kilang pembuatan alat ganti kereta. HM

Lelaki maut diremukkan robot

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET



Gambar lucah ciptaan AI, artis tempatan menjadi mangsa

Rakyat Malaysia jual sate RM7 secucuk tepi jalan laku keras



Bersatu sudah jadi Berpecah

Pekerja Nasi Kandar Terkenal Hanya Berseluar Dalam Di Dapur (Video)



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker