Bapa mangsa tembak maafkan menantu, dia umpama anak sendiri

SALLEH menenangkan isterinya, Che Mas di kediaman mereka di Kampung Bendang Baru, Simpang Empat dekat Kangar hari ini.

KANGAR – “Terus terang saya cakap, saya maafkan apa yang dia (menantu) lakukan dan terima ujian ini seadanya. Saya dah anggap dia anak kandung saya.”

Demikian luahan Salleh Eizan, 61, bapa kepada Allahyarham Safsufarnisya, 26, yang maut ditembak suaminya yang juga anggota polis berpangkat lans koperal di Kampung Bendang Baru, Simpang Empat di sini semalam.

Salleh berkata, pada hari pertama kejadian berlaku, dia tidak mampu berdiri kerana tidak boleh menerima hakikat kejadian yang menimpa anak bongsunya itu.

“Semasa hari pertama kejadian, hati saya masih terkejut namun pada hari ini, keadaan bertambah baik dan saya boleh menerima ketentuan Ilahi. Menantu saya ini pula, saya sudah anggap macam anak saya sendiri kerana kami tinggal sekali, menjaga kebajikan, sering menghantar saya dan isteri menerima rawatan di hospital,” katanya.

Tambahnya, Safsufarnisya yang merupakan anak bongsu mempunyai perwatakan yang manja dan sering memeluk serta mencium ibunya hampir setiap hari.

Dalam pada itu, suasana bertambah sayu apabila ibu mangsa, Che Mas Taha, 63, menunjukkan beberapa pasang baju bayi berwarna putih pelbagai corak yang telah dibeli pasangan suami isteri itu sebagai persediaan menyambut kelahiran bayi.

“Saya tidak tahu mereka membeli baju bayi ini, kami hanya menemui baju ini dalam almari pakaian mereka selepas pasukan forensik memberi kebenaran membersihkan bilik tidur dan sepatutnya saya akan menimang cucu sekitar bulan Ogos ini,” katanya sambil menitiskan air mata.

Dalam pada itu, salah seorang kakak mangsa, Safsuzafira Salleh, 37, turut menunjukkan sekeping gambar memaparkan tulisan menggunakan gincu pada cermin meja solek menunjukkan keterujaan pasangan itu menyambut ahli keluarga baharu.

Jenazah Allahyarhamah Safsufarnisya dijangka akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Masjid Putra Simpang Empat di sini selepas solat Isyak.

 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Ceramah Ustaz Wadi Annuar pula dibatalkan di Selangor

Rasa Macam Nak Bagi Penampar, Awie Naik Angin

Tetamu tidak hadir majlis perkahwinan, Pengantin rugi RM121,000

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker