Pelajar sekolah cedera ditikam di rumah

Pelajar sekolah cedera ditikam di rumah

SHAH ALAM: Seorang pelajar sekolah cedera ditikam di perut selepas bergelut dengan seorang pencuri di rumahnya di sini, petang semalam.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Mohd. Iqbal Ibrahim berkata, kejadian yang berlaku kira-kira pukul 12.10 tengah hari itu berlaku semasa mangsa yang berusia 15 tahun tinggal berdua bersama abangnya yang berusia 17 tahun.

“Kejadian berlaku apabila mangsa ke dapur yang bertujuan untuk minum air, tersempak dengan suspek yang pada ketika itu bersembunyi di tepi mesin basuh.

“Selepas itu, berlaku pergelutan di antara mangsa dan suspek dengan suspek yang disyaki seorang warga tempatan menikam mangsa di bahagian perut menggunakan sebatang pemutar skru,” katanya dalam satu kenyataan, malam ini.

Akibat pergelutan itu, mangsa telah dibawa ke Hospital Shah Alam bagi mendapat rawatan dan kini ditempatkan di wad biasa serta berada dalam keadaan stabil.

Menurut Mohd. Iqbal, pemeriksaan yang dijalankan pihak hospital mendapati terdapat kecederaan luka kecil di perutnya.

“Manakala siasatan bagi kes itu mendapati suspek telah masuk ke rumah mangsa melalui pintu belakang dan dipercayai hendak melakukan jenayah pecah rumah.

“Kami mengesyaki pemutar skru berkenaan digunakan untuk mengumpil rumah mangsa,” ujarnya.

Mohd. Iqbal memohon orang ramai yang menyaksikan atau mempunyai maklumat berhubung kejadian terbabit untuk segera menghubungi pegawai penyiasat kes Inspektor Mohamad Zulkifli Mohamad di talian 01116958529 atau ke mana-mana balai polis berhampiran.

Menurutnya, kes disiasat di bawah Seksyen 394 Kanun Keseksaan kerana melakukan samun serta mendatangkan kecederaan.

“Pihak hospital kini sedang berurusan dengan keluarga mangsa untuk mendapatkan persetujuan membuat pembedahan kerana mangsa sebelum ini pernah menjalani pembedahan apendiks di bahagian perut yang sama,” katanya. Utusan

Pelajar sekolah cedera ditikam di rumah


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Akar umbi PAS mahukan MN – Khairuddin

Adi Putra, Beto, Syamsul tiada dalam prekuel Mat Kilau

Musim YB salam B40 sudah tiba

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker