Pelayan wanita dipeluk pelanggan ditahan

Pelayan wanita dipeluk pelanggan ditahan

KUALA TERENGGANU: Pelayan wanita sebuah kedai makan di Setiu dekat sini, ditahan Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Terengganu (JHEAT), semalam selepas tular video dipeluk oleh dua pelanggan pada awal minggu ini.

Pesuruhjaya JHEAT, M. Rozi Bidin berkata, wanita tersebut ditahan dalam operasi bersepadu bersama Majlis Daerah Setiu (MDS) di premisnya di Kampung Saujana di sini.



Menurutnya, wanita yang berusia 32 tahun itu dibebaskan semalam dengan bon jaminan selepas keterangannya berhubung insiden itu selesai diambil.

Katanya, JHEAT juga akan memanggil berapa saksi lagi untuk memberi keterangan bagi membantu siasatan.

“Siasatan akan dilakukan mengikut Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) Terengganu 2001,” katanya di sini, hari ini.

M. Rozi berkata, kertas siasatan tersebut selepas ini akan dirujuk kepada Bahagian Pendakwaan Jabatan Kehakiman Syariah Terengganu untuk tindakan seterusnya.



Tambahnya, wanita tersebut juga telah beberapa kali dipanggil JHEAT berhubung dakwaan pelakuan kurang sopan sewaktu melayan pelanggan di restorannya sebelum ini.

“Kita telah beri peringatan dan nasihat selain memantau sebelum ini namun ia (perlakuan tidak senonoh) masih lagi berlaku.

“Justeru, saya harap perkara ini menjadi peringatan kepada orang ramai (di Terengganu) agar menjaga tatasusila yang selari dengan ajaran agama Islam,” ujarnya.

Selain itu, difahamkan, wanita terbabit yang dikenali sebagai Darlene terpaksa bercuti kerja dan menyahaktif akaun TikToknya.



Utusan Malaysia hari ini melaporkan, JHEAT melakukan serbuan di kedai makan di Kampung Saujana di sini, kelmarin selepas tular video dua pelanggan memeluk bahu dan pinggang seorang wanita, awal minggu ini. Utusan

Pelayan wanita dipeluk pelanggan ditahan


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET




Amell Pukul Mak Wan sebab diludah, Didie Alias Dedah Hal Sebenar

Lelaki Melayu Pertama ‘Catwalk’ Di Paris Fashion Week



Nak poligami, cari keturunan baik-baik – Puteri Sarah

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker