Bangladesh tekad mahu malukan Harimau Malaya

PASUKAN Bangladesh enggan pulang dengan tangan kosong dalam kempen kelayakan Piala Asia 2023, apabila menyasarkan untuk menang perlawanan akhir kumpulan E menentang Malaysia di Stadium Nasional Bukit Jalil pada Selasa.

Ketua Jurulatihnya, Javier Cabrera berkata, meskipun mengakui bukan satu tugas mudah menentang Malaysia yang merupakan tuan rumah, namun pasukannya akan cuba melakukan yang terbaik pada aksi tersebut.

Jelasnya, perlawanan menentang Malaysia merupakan medan terbaik untuk mereka menampilkan aksi terbaik selepas menampilkan persembahan konsisten dalam dua perlawanan sebelum ini.

“Sudah tentu kami tidak mahu pulang dengan tangan kosong. Bagi saya ini adalah peluang terbaik untuk kami membuktikan kemampuan sebenar di hadapan penyokong-penyokong lawan.

“Jadi hari ini (Isnin) kami akan berbincang dengan barisan kejurulatihan berkenaan kekurangan dan apa yang perlu ditambah baik ketika bertemu Malaysia.

“Saya juga berharap mental dan fizikal pemain berada dalam keadaan yang terbaik menjelang perlawanan esok,” katanya ketika sidang media pra perlawanan menentang Malaysia pada Isnin.

Untuk rekod, Bangladesh kini berada di kedudukan tercorot kumpulan E selepas merekodkan dua kekalahan sebelum ini sekaligus menyaksikan peluang Bangladesh untuk layak ke Piala Asia 2023 sudah tertutup.

Dalam pada itu, senada pandangan bersama Cabrera ialah ketua pasukan Bangladesh, Jamal Bhuyan yang turut memberitahu pasukannya ketika ini berada dalam keadaan yang baik menjelang perlawanan esok.

“Esok merupakan perlawanan akhir menentang Malaysia dan kami tidak sabar untuk beraksi pada perlawanan itu.

“Kami mahu menamatkan kempen kelayakan Piala Asia ini dengan keputusan positif dan semua pemain-pemain ketika ini sangat bermotivasi.

“Kami mahu membawa sesuatu untuk rakyat Bangladesh dan tidak mahu pulang dengan tangan kosong,”katanya.

Bangladesh tekad mahu malukan Harimau Malaya

 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Geli! Pelanggan Jumpa Bangkai Cicak Dalam Minuman Di Restoran Makanan Segera [VIDEO]

Anna Jobling jual wajah cantik?

Video pra perkahwinan Sofyank ‘another level’

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker