Sukan Sea 2023: William sumbang pingat pertama Malaysia

Sukan Sea 2023: William sumbang pingat pertama Malaysia

PHNOM PENH: Atlet lari berhalangan lelaki negara, William Yoong menghadiahkan pingat pertama kontinjen Malaysia di Sukan SEA Kemboja selepas meraih gangsa dalam acara 100 meter (m), sebentar tadi.

William mencatat masa 28.8 saat (s) untuk mengetepikan wakil tuan rumah, Ol Saoheng pada aksi yang berlangsung di Parkir Pusat Konvensyen Chroy Changvar di sini.



Dia selepas ini akan mengalihkan fokusnya bagi memburu emas bersama Mohd Redha Rozlan, Nur Hafis Said Alwi, dan Ghalib Mohamad Azimi dalam saingan final berganti-ganti lelaki esok.

Untuk temasya kali ini, kontinjen Malaysia disertai 677 atlet dan 237 pegawai dengan sasaran diletakkan bagi meraih 40 pingat emas 37 perak dan 64 gangsa dalam 37 acara disertai.

Pada edisi terakhir di Hanoi, Vietnam tahun lalu, Malaysia mengakhiri saingan di kedudukan keenam keseluruhan dengan mengutip 39 pingat emas, 45 perak dan 90 gangsa.

Berdasarkan prestasi semasa, empat jenis sukan dijangka menjadi penyumbang kepada sasaran 40 emas itu dengan olahraga, hoki, karate dan terjun menjadi lubuk kepada negara.



Sukan Sea 2023: William sumbang pingat pertama Malaysia

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Puteri Sarah dah macam Ira Kazar pulak



Jasmine dedah fantasi sebenarnya

ND Lala ajak beraya, Sabtu ini, netizen suruh balik beraya dengan isteri pertama



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker