Pemuda miliki pisau ‘rambo’ berdepan penjara 10 tahun

Pemuda miliki pisau ‘rambo’ berdepan penjara 10 tahun

MELAKA: Seorang pemuda berdepan hukuman penjara 10 tahun selepas didakwa di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas pertuduhan memiliki sebilah pisau ‘rambo’, Ahad lalu.

Tertuduh Aiman Hakimi Hanafi, 23, mengaku tidak bersalah sejurus pertuduhan dibacakan oleh jurubahasa mahkamah di hadapan Hakim Elesabet Paya Wan.

Mengikut pertuduhan, tertuduh didakwa memiliki sebilah pisau rambo berwarna hitam jenama SR Colombia yang diselitkan di bahagian pinggang semasa pemeriksaan polis.

Tindakan itu dilakukan tertuduh kira-kira pukul 12.50 pagi di hadapan sebuah rumah di Taman Terendak Permai, Sungai Udang, 27 Mac lalu.

Sabit kesalahan tertuduh boleh dikenakan hukuman penjara minimum lima tahun dan maksimum 10 tahun dan sebat mengikut Seksyen 6 (1) Akta Bahan-bahan Kakisan, Letupan dan Senjata Berbahaya 1958.

Terdahulu pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Intan Lyiana Zainal Abidin tidak mencadangkan jaminan, namun sekiranya mahkamah menggunakan budi bicara beliau menawarkan RM10,000 dengan seorang penjamin.

Tertuduh yang tidak diwakili peguam bagaimanapun tidak membuat sebarang rayuan.

Mahkamah kemudian menetapkan jaminan sebanyak RM10,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan tarikh 27 April depan sebagai sebutan semula kes dan lantikan peguam. Utusan

Pemuda miliki pisau ‘rambo’ berdepan penjara 10 tahun


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Pensyarah hina pelajar B40 tak mampu beli laptop (Video)

Rupanya Patung Seks, Penduduk Kampung Digempar Mayat Dalam Tong Sampah [VIDEO]

Mentaliti ‘toksik’, kelas rendah! TMJ kritik siapa?

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker