Penyokong Liverpool kembang semangkuk di San Siro

 

GOL lewat permainan Roberto Firmino dan Mohamed Salah membolehkan Liverpool menang 2-0 ke atas kelab sensasi Serie A, Inter Milan dalam perlawanan pertama peringkat 16 terbaik Liga Juara-Juara di Stadium San Siro.

Biarpun begitu, Inter Milan yang lebih menguasai perlawanan gagal memanfaatkan peluang merobek gawang pelawat terutamanya pada babak pertama.



Peluang terbaik Inter Milan hadir menerusi percubaan Hakan Calhanoglu, namun rembatannya menuju ke arah palang gol lawan.

Liverpool yang bergelut untuk mencipta banyak peluang pada babak pertama, menyaksikan pengendali Jurgen Klopp membuat perubahan pada separuh masa kedua.

Hasilnya, Firmino yang ditampilkan pada minit ke-46 menggantikan Diogo Jota meletakkan pelawat di depan selepas menterjemahkan hantaran Andrew Robertson di minit ke-75.

Gol itu ternyata menyaksikan pertahanan tuan rumah mula longgar yang kemudiannya dimanfaatkan sepenuhnya Salah untuk jaringan kedua pelawat pada minit ke-83.



Liverpool yang berstatus juara edisi 2019, berpeluang mara fasa seterusnya walaupun tanpa peraturan gol di tempat lawan pada saingan kali ini apabila kedua-dua pasukan kembali berentap timbal balik kedua di Anfield bulan depan.

KEPUTUSAN

Inter Milan 0-2 Liverpool

Firmino 75′



Salah 83′

Salzburg 1-1 Bayern Munich

Adamu 21′

Coman 90′



Penyokong Liverpool


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


SPRM tahan pengarah jabatan lulus tiket penerbangan anak isteri



Khemah kenduri kahwin halang pintu rumah jiran



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker