Setiap anggota Kabinet mesti berperanan – PM

Setiap anggota Kabinet mesti berperanan – PM

Setiap anggota Kabinet diingatkan bahawa semua orang mempunyai peranan masing-masing dalam menghadapi krisis kesihatan, ekonomi dan bencana yang melanda negara.

Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob yakin dan percaya dengan tumpuan dan dedikasi daripada semua, cabaran tersebut dapat dilalui dengan tenang, sebagai sebuah Keluarga Malaysia.

Beliau membangkitkan demikian ketika mempengerusikan mesyuarat Kabinet pertama tahun 2022 di Perdana Putra, di sini hari ini.

“Antara penekanan mesyuarat adalah isu pengurusan banjir dan pasca banjir, serta isu penangguhan ibadah umrah bagi jemaah Malaysia, atas sebab penularan varian Omicron di Tanah Suci.

“Berikutan bencana banjir negara, saya akan pastikan setiap pihak menggalas tugas sebaiknya dalam melancarkan urusan pemberian bantuan-bantuan kerajaan. Segala bantuan yang telah diumumkan mesti disegerakan,” katanya dalam Facebook beliau hari ini.

Sebekum ini dilaporkan bahawa kemungkinan akan ada rombakan kabinet.

Menurut sumber, kebanyakan menteri dan timbalan menteri sudah mengetahui perkara tersebut.

Bagaimanapun, kata sumber berkenaan, rombakan itu masih dalam proses ‘tawar-menawar’ untuk memutuskan siapa kekal, siapa ganti atau siapa digugurkan.

Setiap anggota Kabinet mesti berperanan – PM


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU</a


Myvi tahan lasak – Kecut Perut Lihat Pokok Tumbang Mengejut (Video)

LPPR bersih nama Azam Baki daripada salah laku pembelian saham

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker