Perompak dicekup orang ramai selepas tertidur dalam kereta

Perompak dicekup orang ramai selepas tertidur dalam kereta

MELAKA – Seorang perompak diberkas polis selepas tertidur di dalam keretanya ketika sedang menunggu dua lagi rakan jenayah melarikan barangan sebuah rumah di Jalan Mangga 2, Taman MGBM Bachang, kelmarin.

Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Afzanizar Ahmad berkata, suspek berusia 30 itu berjaya dicekup dengan bantuan orang awam.

Katanya, mengikut laporan polis dibuat oleh pengadu, rumah tersebut merupakan milik arwah ibunya dan kejadian pecah masuk berkenaan dimaklumkan oleh jiran kira-kira pukul 5 petang.

“Pengadu bersama kakak dan abang iparnya bergegas ke rumah tersebut dan setiba di lokasi mereka menjumpai seorang lelaki sedang tidur di dalam kereta jenis Hyundai Sonata di belakang rumah berkenaan.

“Pengadu bertindak mematikan enjin dan mengambil kunci kereta tersebut,” katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Tambahnya, dengan bantuan jiran, suspek berkenaan ditangkap dan dipercayai dalam keadaan khayal di bawah pengaruh dadah.

Mengulas lanjut, beliau berkata, pengadu kemudian ternampak pintu bahagian dapur rumah terbabit dalam keadaan terbuka dan dua lelaki dilihat sedang cuba melarikan sebuah televisyen.

“Menyedari kehadiran pengadu, kedua-dua suspek bertindak melarikan diri.

“Hasil pemeriksaan, barang-barang yang hilang adalah sebuah kamera lama beserta beg coklat dengan anggaran kerugian RM300,” katanya. K Online

Perompak dicekup orang ramai selepas tertidur dalam kereta


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU

Maradona Dikebumikan Tanpa Jantung, Mahu Elak Dicuri Oleh Peminat

Guna Android Box Tonton Siaran Swasta Tapi Tak Bayar, Ini Respon Mufti

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker