Aksi derhaka! Berkali-kali Agong titah rakyat jelata patuhi SOP

 

1.KALAU nak lawan kerajaan biarlah Ahli Parlimen pembangkang yang kalian pilih memainkan peranan mengikut saluran undang-undang dan Perlembagaan negara.

2. Perhimpunan beramai-ramai atas apa sahaja tujuan ketika kes COVID -19 sedang mencanak naik bukan sahaja melanggar undang-undang negara, tapi adalah satu tindakan bodoh tak bertempat.



3. Ia juga aksi derhaka yang amat jelas terhadap YDPA yang berkali-kali menitahkan seluruh rakyat jelata mematuhi SOP bagi memutuskan rantaian COVID-19.

4. Sudahlah bodoh, tidak beradab pula. Pelbagai simbol lucah, jeritan tidak sopan dan tindakan liar yang berlaku membuktikan pakej lengkap pemimpin anak muda yang ingin menggantikan Perdana Menteri setelah berjaya ditumbangkan nanti.

5. Malaysia tidak pernah menolak kebebasan bersuara. Malah PDRM bertindak penuh sopan dengan sekadar mengawal suasana walaupun demonstrasi ini tidak mendapat permit polis.

6. Cuma ia tidak kena cara dan masanya. Kalau nak tunjuk perasaan, banyak lagi medium lain yang boleh digunakan. Kalian kata kalian kuasai media sosial dan gelombang anak muda!



7. Siapa sebenarnya dalang di belakang demonstrasi kali ini? Sudah tentulah parti-parti politik pembangkang yang bersembunyi di sebalik Sekretariat Solidariti Rakyat (SSR) sebagai penganjur utama.

8. Kononnya mewakili suara rakyat. Tapi bila masa pula rakyat Malaysia yang berjumlah 32 juta orang mewakilkan mereka yang sekadar berjumlah beberapa ratus orang yang kasar dan kelihatan tidak bertamadun ini?

9. Apa pun pihak penganjur harus bertanggungjawab dan bersedia menanggung sebarang akibat atas kerja sia-sia ini termasuk kewujudan kluster demo lawan nanti.

10. Syabas dan tahniah kepada pihak berkuasa yang telah menahan beberapa orang pemimpin perhimpunan untuk disoal siasat. Semoga tindakan undang-undang yang sewajarnya bakal dikenakan.



Ir Ts Muhammad Lukman Al Hakim
Setiausaha Agung BERJASA


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Tidak perlu bantah di jalanan – Ismail Sabri



 

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker