Baru kahwin, 3 jari kaki suami Ashira sudah kena dipotong


Diduga dengan masalah kesihatan suami, Ashira Aziz, mengakui perlu kuat demi menyuntik semangat kepada Bad Indigo, lelaki yang baharu dikahwini Mac lalu.

Katanya, penyakit diabetes Bad atau Badrul Izhan Yeop Abdullah kini semakin kronik dan kerap keluar masuk hospital akibat serangan gangren pada bahagian kaki.

“Berat ujian yang terpaksa dilalui suami. Dia terpaksa menanggung kesakitan selepas beberapa jari kaki dipotong, tetapi dia tidak pernah menunjukkan rasa sedih di hadapan saya.

“Saya tahu jauh di sudut hati, dia memendam perasaan kecewa apabila kerap meminta maaf kerana meletakkan saya dalam situasi ini.

“Sebagai isteri, saya hanya mampu menenangkan, menyabarkan dan sentiasa memberi kata-kata positif supaya dia terus tabah dan reda berdepan dugaan.

“Cuma sebagai manusia, kadangkala saya juga hampir tewas dibuai emosi tambahan pula kami baharu bergelar suami isteri.

“Kalau perasaan begitu datang, saya cepat-cepat istighfar selain percaya Allah tak uji kita kalau kita tak kuat. Paling penting usaha, doa dan tawakal moga suami cepat sembuh,” katanya kepada Kosmo! Online.

Terdahulu, dua minggu selepas diijabkabulkan pada 11 Mac lalu, Bad dimasukkan ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) bagi menjalani pembedahan memotong satu jari kaki kirinya.

Bad kemudian dimasukkan sekali lagi ke hospital pada 9 Mei bagi menjalani pembedahan memotong tiga lagi jari kaki bagi mengelakkan bakteria daripada merebak.

Dua minggu menjalani rawatan di PPUM, Bad yang juga anggota kumpulan Indigo itu dibenarkan keluar selepas sambutan Hari Raya Aidilfitri.

Akui Ashira lagi, suaminya kini perlu bergantung kepada tongkat untuk berjalan manakala tubuhnya pula semakin susut disebabkan tiada selera makan.

“Buat sama ini dia mengambil ubat sementara menunggu sesi janji temu untuk rawatan susulan. Cuma tidak tahu bila kerana situasi pandemik.

“Mudah-mudahan dipercepatkan memandangkan ibu jari kakinya pula sudah nampak kehitam-hitaman. Saya tahu dia menanggung sakit,” tambah penyanyi itu.

Ashira atau nama sebenarnya Sharifah Nur Ashira Syed Abdul Aziz, 37, melangsungkan pernikahan dengan Bad, 46, pada 11 Mac lalu.

Pasangan yang sebelum ini pernah terkandas dalam perkahwinan terdahulu mula akrab selepas menyertai program realiti, Gegar Vaganza musim ketujuh (GV7), tahun lalu.

Sementara itu, Ashira turut membuat luahan terhadap kelompok yang mempertikaikan pemberian Dana Kandungan Digital (DKD) Muzik bernilai RM6 juta kepada 960 penggiat muzik tanah air bagi menghasilkan Program Hiburan Dari Rumah (HDR) 2021.

Biarpun tidak pernah memohon dana terbabit, penyanyi Ombak Resah itu terkilan apabila ada pihak tidak berpuas hati berhubung pengagihan dana yang diperuntukkan untuk anak seni tersebut.

“Saya bersimpati terhadap rakan seperjuangan sanggup melakukan pelbagai kerja untuk meneruskan hidup, sekali gus berasa sedih apabila ada yang mempersoalkan pemberian dana tanpa mengetahui kesusahan kami.

“Saya tak memohon dana itu kerana tahu lebih ramai lagi yang memerlukan. Buat masa ini memang tiada tawaran menyanyi tetapi saya tetap bersyukur masih ada tempat tinggal dan makan.

“Ramai lagi kawan sealiran yang dalam kesusahan…mereka lebih memerlukan,” luah ibu kepada seorang cahaya mata itu. K Online

 

 

Muhyiddin tiba menghadap Agong sebelum Anwar

Baru kahwin, 3 jari kaki suami Ashira sudah kena dipotong


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU NET


Pelakon Berbogel Tunjuk Tanda Protes Di Majlis ‘Oscar Perancis’

 

 

Nia Ramadhani Jatuh Basikal Hingga Lebam Kaki..“Saya Macam Badut Sarkas Tahu Tak?”

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker