‘Private party’ di bilik hotel, 4 penjawat awam antara 32 ditahan

‘Private party’ di bilik hotel, 4 penjawat awam antara 32 ditahan
‘Private party’ di bilik hotel, 4 penjawat awam antara 32 ditahan

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Mohamad Zainal Abdullah, berkata siasatan awal mendapati bilik hotel tersebut ditempah untuk tujuan ‘private party’ oleh penjawat awam tersebut dengan bayaran RM500 hingga RM700. (Gambar PDRM)

KUALA LUMPUR: Penjawat awam dan warga asing antara 32 individu ditahan polis ketika asyik berparti dalam serbuan ke atas dua bilik hotel di Jalan Pinang awal pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Mohamad Zainal Abdullah, berkata serbuan dilakukan anggota Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Daerah Dang Wangi kira-kira 2 pagi itu susulan maklumat dan risikan dilakukan.



“Menerusi serbuan itu, seramai 32 individu termasuk lapan warga asing dan empat penjawat awam berusia lingkungan 20 hingga 40-an ditahan malah polis turut menemui sejumlah dadah jenis ketamin.

Apa jua alasan Sanusi, tunggu saja tindakan polis

“Seramai 20 orang warga tempatan dikenakan kompaun masing-masing RM2,000 manakala kertas siasatan dibuka ke atas lapan warga asing dan empat penjawat awam yang ditahan,” katanya dalam kenyataan.



Mohamad Zainal berkata, kertas siasatan dibuka mengikut Seksyen 21A Akta 342 dan Peraturan 17(1) Peraturan-Peraturan Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit (PPPDPPB)(No.2) 2021 kerana melakukan aktiviti terlarang (aktiviti sosial/perhimpunan) dalam tempoh perintah kawalan pergerakan (PKP).

Katanya, siasatan awal mendapati bilik hotel tersebut ditempah untuk tujuan “private party” oleh penjawat awam tersebut dengan bayaran RM500 hingga RM700.

“Semua lapan warga asing dan empat penjawat awam yang ditahan akan dituduh di mahkamah selepas mendapat arahan Timbalan Pendakwa Raya,” katanya.

Anwar: PKR tak boleh ‘terlalu keras’ tolak segala bentuk kerjasama politik



‘Private party’ di bilik hotel, 4 penjawat awam antara 32 ditahan


Baca Artikel Menarik

Layari Laman Facebook MYKMU NET


Proses vaksinasi lembab bukti ketidakmampuan pemerintahan – Anwar



AMK beri 5 Dalil Kenapa Perlu Tolak Mahathir

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker