Resepi Biskut Bangkit Cheese Rangup & Cair Di Mulut



Sebaran :

Resepi Biskut Bangkit Cheese Rangup & Cair Di Mulut
Resepi Biskut Bangkit Cheese Rangup & Cair Di Mulut.

Cukup Mudah, Guna Penutup Botol Mineral Jer Ganti Acuan!

Biskut Bangkit antara resipi warisan yang sering menjadi pilihan ibu-ibu untuk hidangan di hari raya. Jika dahulu hanya satu resipi iaitu bangkit Kelapa namun kini sudah dipelbagaikan versi termasuklah menggunakan cheese.



Kali ini admin nak sajikan hidangan Biskut Bangkit Cheese yang cukup mudah nak dibuat. Tak perlu risau kalau tak ada acuan, guna je penutup botol mineral dan selesai masalah anda.
Jom cuba resipi yang dikongsikan oleh SuiSan Aliezsha

Resepi Biskut Bangkit Cheese Rangup & Cair Di Mulut

Biskut raya kembali”Biskut Bangkit Cheese”..nak bli da siap mahal sb brg²nya pon dah mahal..jd kita buat sendiri utk kepuasan diri..dh bli brg² lupa acuan xda,nampak botol mineral depan mata so tutupnya jd mangsa..jgn tgk awalnya,tp tgk kesudahanya..setiap thn wajib ada sb biskut ni sedap sgt² rapuh cair dimulut rasa cheese yg puas sgt².

Bahan-bahan:



1. 3 cawan tpg ubi (sangai sehingga tpg jd ringan)
2. 3 cawan tpg jagung
3. 1 ketol butter cup
4. 250g cream cheese tatura
5. 1 cawan gula halus (ikot kemanisan korg)
6. 2 biji kuning telor
7. 1 sk baking powder & 1sk asen vanilla..
8. 1 ketol cheddar
P/s=tpg jagung,tpg ubi,baking powder ayak trlbih dahulu.

Cara membuat:

Putar butter,gula sehingga kembang,masukkn cream cheese,asen vanilla & kuning telor putar lg bg kembang sebati, kemudian masukkn tpg sikit demi sedikit putar seketika.



Kemudian uli sehingga doh xmelekat pd tgn,parutkn cheddar gaul sebati,jika doh kekurangan tpg tmbah tpg ubi ye,biarkn doh dlm bbpe minit.
kemudian tekap acuan ..panaskn [email protected] bakar pd suhu 170-30minit ikot oven masing²..klu xckup masak ditambah masa.

Biar kekuningan seperti dibawah korg akn rasa cair dimulut,& ranggup² cheese tu.

Resepi Biskut Bangkit Cheese Rangup & Cair Di Mulut

Selamat Mencuba



Banyak lagi Resepi disini

Like FB MyKMU disini

Resepi Tepung Talam Gula Merah (Manis dan berlemak)

Resepi kuih Batang Buruk asli


Sebaran :


Leave a Reply