Peguam negara baru jawab isu Zahid lepas

Peguam negara baru jawab isu Zahid lepas

Jabatan Peguam Negara tidak boleh secara semberono menolak representasi yang dikemukakan oleh mana-mana tertuduh, termasuk Presiden Umno Zahid Hamidi, menurut kenyataan peguam negara.

Ahmad Terrirudin Mohd Salleh berkata menjadi tugas seorang peguam negara untuk mempertimbangkan setiap alasan dan perincian yang diberikan oleh pihak tertuduh.



Pihaknya juga dikehendaki, atas prinsip keadilan, untuk bekerjasama dengan pihak penyiasatan berkenaan setiap butiran yang dikemukakan oleh tertuduh.

Jelasnya, pihak Zahid mengemukakan representasi-representasi yang terlalu banyak butiran dan setiap representasi mempunyai lebih daripada 200 muka surat, tidak termasuk dokumen sokongan yang dilampirkan.

“Oleh itu, sudah tentu peguam negara dan jabatan ini perlu mengambil masa untuk meneliti setiap butiran dan dokumen yang disertakan dengan penuh hemah sebelum apa-apa keputusan boleh dibuat,” kata Terrirudin.

“Perlu diiingatkan bahawa tugasan jabatan ini bukanlah untuk memastikan mana-mana tertuduh disabitkan melalui apa cara sekalipun.”



BERITA LANJUT MENYUSUL

Peguam negara baru jawab isu Zahid lepas

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET



Kakak wanita disondol anak pasangan pelakon beri respon

Marissa ‘kejar’ sehingga Aslam tak daya melawan , dakwa bekas isteri



Marissa pernah bersumpah tak akan menyondol lagi – Misya

Mencarut sebelum meninggal dunia



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker