Shafie kawan baik saya – Muhyiddin

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=O-EHJ_epU8s[/embedyt]

“Shafie kawan baik saya ”

“Kami ingin membantu negeri ini berkembang maju iaitu sejak Sabah menjadi sebahagian daripada persekutuan (Malaysia),” kata Muhyiddin, yang memimpin gabungan Perikatan Nasional(PN).

“Kami telah bekerjasama rapat untuk mencari jalan dan kaedah untuk membangunkan negara. Sabah adalah negeri dengan sumber semula jadi yang dapat kita bangunkan bersama.”

Katanya, ”Walaupun kerajaan negeri yang dipimpin Warisan mungkin menganggap bahawa Sabah tidak memerlukan kerajaan persekutuan dan dapat maju dengan sendirinya, ia perlu bekerjasama dengan Putrajaya.”



“Kita mempunyai sistem yang disebut federasi di mana negeri-negeri dan Kerajaan Persekutuan bekerjasama sehingga Negeri-Negeri dapat berkembang dengan lebih cepat,” katanya dalam ucapannya di acara pertemuan dan salam MCA di Luyang di sini.

“Bagi saya, amat penting untuk kita bekerjasama, dan jika ada cara Kerajaan Persekutuan dapat membantu kita akan membantu. Tetapi akan lebih baik untuk membantu Kerajaan Negeri yang seiring dengan Kerajaan Pusat, ”katanya.

Muhyiddin mintak nyawa ?



 

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker