Hanya ‘sign’ akujanji setia pada BN dan tidak lompat parti – Khairy

Hanya ‘sign’ akujanji setia pada BN dan tidak lompat parti – Khairy

Calon Barisan Nasional (BN) Sungai Buloh, Khairy Jamaluddin Abu Bakar memaklumkan dia tidak pernah menandatangani sebarang surat aku janji dengan kepala surat UMNO seperti yang tular baru-baru ini.

Sebaliknya beliau berkata, beliau ada menandatangani surat dengan kepala surat BN selaku calon Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) yang ada menyentuh mengenai kesetiaan kepada BN dan tidak akan bertindak lompat parti.



“Kita sign (tanda tangan) aku janji yang ada kaitan dengan logo empat parti (di bawah BN) dan kesetiaan kepada parti atas letterhead BN, itu yang saya tandatangan.

“Tak ada saya tandatangan surat dengan letterhead UMNO yang menyatakan aku janji seperti yang ditularkan,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Sambutan Hari Pembantu Perawatan Kesihatan peringkat HSB di Sungai Buloh hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta untuk mengulas maklumat yang tular di media sosial mengenai sekeping surat dengan kepala surat UMNO yang memaparkan tandatangan Presidennya, Datuk Seri Ahmad Zahid serta Setiausaha Agungnya, Datuk Seri Ahmad Maslan.

Surat berkenaan mengandungi ikrar calon UMNO dan BN yang memenangi pada PRU15 untuk mencalonkan serta menyokong Ahmad Zahid sebagai Perdana Menteri.



Bagaimanapun, semalam melaporkan Ahmad telah menafikan tentang kewujudan surat tersebut. K Online

Hanya ‘sign’ akujanji setia pada BN dan tidak lompat parti – Khairy


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET




PRU-15: Ini senarai penuh calon-calon Barisan Nasional

Kalau jumpa laki lain saya minta cerai – Sharifah Sakinah (Video)



Tak dicalonkan adalah perkara biasa, terus setia kepada parti – Hishamuddin

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker