Murtabak inti kain buruk di bazar Ramadhan

Murtabak inti kain buruk di bazar Ramadhan

Malaysia kini memasuki hari kesebelas Ramadan dan juadah berbuka di baza menawarkan pelbagai hidangan lazat untuk umat Islam berbuka puasa.

Bagaimanapun, di tengah-tengah suasana perayaan bulan suci ini, insiden membimbangkan mengenai kualiti dan tahap kebersihan makanan terus menjadi topik utama.



Seorang wanita Yuhaiza Hamid, melalui platform media sosial Facebook menceritakan pengalaman pahit yang dialaminya di bazar Ramadan yang terletak di Desa Pandan.

Tulisan Yuhaiza memperincikan bagaimana hidangan murtabak yang dibeli olehnya bertukar menjadi pengalaman pahit apabila menemui sehelai kain buruk tertanam di dalam hidangan tersebut.

Menurut Yuhaiza, penemuan yang menjijikan tersebut berlaku apabila dia cuba memotong murtabak.

Setelah diperiksa lebih dekat, dia terkejut apabila mendapati serpihan kain buruk terletak di dalam isi murtabak tersebut.



Untuk mengesahkan bahawa dakwaannya tersebut bukan rekaan, Yuhaiza turut berkongsi video di Facebook.

Siaran beliau mendapat perhatian netizen dan mencetuskan kemarahan orang ramai sambil menyatakan rasa tidak percaya dan meluat dengan kejadian yang menjijikkan tersebut.

Sebagai tindak balas terhadap bantahan itu, ramai pengguna media sosial menggesa Yuhaiza melaporkan perkara itu kepada Kementerian Kesihatan (KKM) bagi memastikan tindakan sewajarnya diambil terhadap penjual yang bertanggungjawab atas kepincangan piawaian kebersihan. Vc

Murtabak inti kain buruk di bazar Ramadhan



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Bekas isteri Safee Sali dedah cerita sebenar



Mia Khalifa gaduh dengan Makcik Israel

Saya dah pindah ke Mongolia – Abby Abadi



Farhash rakan perniagaan Sultan Muhammad V

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker