Bekas Panglima ATM Raja Mohamed Affandi bersara dari menjadi Pengerusi LTAT

Pengerusi Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) Raja Mohamed Affandi Raja Mohamed Noor bersara daripada jawatan itu berkuat kuasa hari ini.

Dalam satu kenyataan, LTAT berkata tempoh perkhidmatannya, yang bermula pada 2021, telah ditandakan dengan komitmen yang tidak berbelah bahagi untuk memperkukuh tadbir urus korporat lembaga itu.

“Kepimpinan beliau telah memainkan peranan penting dalam mencapai pencapaian penting, terutamanya mendapatkan kelulusan untuk pindaan Akta Tabung Angkatan Tentera 1973 (Akta 101), bertujuan untuk memperkukuh rangka kerja tadbir urus korporat LTAT.



“Semasa pengurusannya, LTAT merasmikan Polisi & Garis Panduan Risiko Pelaburan, satu langkah penting memastikan perlindungan pelaburan LTAT sambil mengoptimumkan profil pulangan risikonya,” tambahnya.

Persaraan Raja Mohamed Affandi hadir selepas peletakan jawatan ketua pegawai eksekutif Ahmad Nazim Abd Rahman minggu lepas.

Sebelum ini, Edge Malaysia memetik sumber sebagai menyatakan bahawa mereka yang terlibat dalam penstrukturan semula LTAT telah diarahkan untuk tidak meneruskannya sementara menunggu semakan oleh Menteri Pertahanan baru Mohamed Khaled Nordin.

Khaled menggantikan Timbalan Presiden Umno Mohamad Hasan berikutan rombakan kabinet Disember lalu, yang menyaksikan dia dilantik sebagai menteri luar negeri.



Sementara itu, kenyataan LTAT berkata Raja Mohamed Affandi telah menerajui pelaksanaan pelan antirasuah organisasi itu, “menggariskan dedikasi LTAT terhadap amalan beretika dan ketelusan”.

“Di bawah bimbingan beliau, LTAT berjaya menyempurnakan Pelan Transformasi 2019-2023, meletakkan organisasi ini pada trajektori yang teguh untuk pertumbuhan dan kemampanan masa depan,” tambahnya.

Sambil menyifatkan Raja Mohamed Affandi sebagai pemimpin “berwawasan”, LTAT berkata usahanya berjaya mengukuhkan asas lembaga itu.

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Skandal Spanco, siapa terbabit?



Cikgu Fadli bersara kerana tak mahu jadi tetamu biadab

Memang kami lepak dengan Hot Daddy



Saharul Ridzwan jual rumah pula

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker