Kes buli di Sekolah Berasrama Penuh di Perak, Ibu mangsa mahu pelaku dibuang sekolah

Ibu kepada seorang pelajar Tingkatan 4 sebuah sekolah berasrama penuh di Perak menggesa tindakan tegas dikenakan terhadap sekumpulan pelajar senior yang membuli anaknya itu pada bulan lalu sehingga mangsa terpaksa mendapat rawatan di hospital.

Wanita itu yang enggan dikenali berkata, tindakan beberapa pelajar membuli anaknya itu adalah sesuatu yang tidak boleh diterima dan mahu mereka dikenakan tindakan dibuang sekolah.

“Mengapa pihak sekolah yang tidak menggunakan polisi menyingkirkan pelajar yang memukul pelajar lain. Mereka ini membahayakan pelajar lain terutama sekali di asrama,” katanya kepada FMT.



Katanya, dalam kejadian pada malam 24 Sept lalu itu, sekumpulan pelajar Tingkatan 5 menggumpulkan kira-kira 100 pelajar Tingkatan 4 sebelum menjatuhkan mereka seperti “sukan ragbi”.

Menurutnya, anaknya yang berada di barisan tengah terjatuh sebelum dipijak berkali-kali di celah kangkang oleh pelajar senior berkenaan. Tambahnya, beberapa pelajar lain turut cedera dalam kejadian itu.

Katanya, susulan kejadian itu anaknya mengalami kecederaan groin dan terpaksa dirawat di hospital selama sehari.

Tambahnya, satu laporan polis juga dibuat oleh doktor yang merawat anaknya itu dan keterangan mereka juga sudah dirakam.



Sementara itu, Ketua Polis Kuala Kangsar Omar Bakhtiar Yaacob ketika dihubungi FMT mengesahkan kejadian itu, dan berkata kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana sengaja menyebabkan kecederaan.

“Doktor yang merawat pelajar itu mengesahkan mangsa tidak mengalami kecederaan serius,” katanya.

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Wanita jerit ‘Allahu Akbar’ di dalam kereta api ditembak mati polis di Paris

‘Non muslim reading Quran’ trending di TikTok (Video)



Tidak peka nasib Palestin, Fasha Sanda kena cop ‘bodoh’

Mat Coffee kini dibuka, lupakan Starbuck



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker