Terduduk terkejut apabila dapat tahu anak ditangkap – Noralbaniah

Terduduk terkejut apabila dapat tahu anak ditangkap – Noralbaniah

“Mana ada ibu bapa yang mahukan anaknya menjadi sebegitu. Benda itu berlaku tanpa saya duga.

“Apapun yang terjadi, saya terima dan reda. Mungkin apa yang berlaku hari ini akan menjadikan seseorang itu lebih baik di kemudian hari,” kata pelakon era 1990-an, Noralbaniah, 54.



Noralbaniah berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai berita penangkapan anak tunggalnya, Syarra Sudarman akibat penyalahgunaan dadah sebelum ini.

Menurut Noralbaniah atau nama sebenar Nor Albaniah Raffie, episod hitam yang menimpa anaknya itu adalah ujian terbesar buatnya sebagai ibu.

Menurutnya, pada mulanya, dia berasa agak sukar untuk berdepan dengan orang ramai tetapi kini, hatinya lebih tenang dan menerima ujian Allah dengan berlapang dada.

“Ada orang menghukum tetapi saya beritahu, anak saya bukan berusia 18 tahun tetapi sudah 28 tahun.



“Jika dia berusia bawah 20 tahun bolehlah saya tegur. Justeru, janganlah kecam dan kata saya salah mendidik anak. Ini ujian untuk saya, Alhamdulillah saya kuat.

“Kalau dulu mungkin saya kurang matang, tetapi sekarang saya boleh terima dan berdepan dengan orang ramai.

“Dulu tiada media sosial dan tiada viral. Sekarang kita tak boleh buat silap, semuanya tular dalam media sosial,” kata Noralbaniah ketika ditemui pada majlis tayangan filem Vik2ria Secret arahan AR Badul, di sini, malam tadi.

Ditanya di mana dia mengetahui berita penangkapan anaknya itu, kata Noralbaniah, ada pihak media yang menghubunginya sebelum ini.



“Saya mahu memohon maaf kepada pihak media yang menghubungi tetapi saya tidak dapat membalas panggilan itu.

“Saya hanya dapat tahu berita penangkapan Syarra melalui wartawan berkenaan.

“Bayangkan perasaan saya ketika itu, terduduk dan terkejut bila dapat tahu mengenainya,” katanya.

Mengulas perkembangan Syarra ketika ini, kata Noralbaniah, anak tunggalnya itu sudah keluar dari penjara pada Mac lalu dan kini dalam keadaan baik.



“Alhamdulillah, saya juga pergi melawatnya di Melaka dan kerana berkelakuan baik, dia dibenarkan keluar awal dari penjara pada Mac lalu.

“Saya berasa sedih bila semua ini terjadi kerana Syarra juga berpendidikan tinggi dan lulusan Pengajaran Bahasa Inggeris Sebagai Bahasa Kedua (TESL),” katanya.

Dalam laporan terdahulu, Syarra juga mengaku bersalah atas dua pertuduhan berkaitan dadah dan dikenakan hukuman penjara 13 bulan oleh Mahkamah Majistret Kuala Pilah, Negeri Sembilan.

Majistret Saiful Sayoti turut mengarahkan tertuduh menjalani tempoh pengawasan selama tiga tahun.



Bagi pertuduhan pertama, Syarra didapati memiliki dua paket plastik lutsinar mengandungi dadah jenis syabu seberat 1.72 gram di sebuah hotel di Kuala Pilah jam 11.45 pagi pada 12 Oktober tahun lalu. Atas kesalahan itu, Syarra dikenakan hukuman penjara lapan bulan bermula tarikh ditahan.

Pertuduhan kedua pula apabila didakwa mengikut Seksyen 15 (1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952 kerana memberikan dadah jenis amphetamine dan methamphetamine kepada diri sendiri di Pejabat Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Pilah jam 3 petang pada tarikh sama.

Mahkamah kemudian menjatuhkan hukuman penjara selama lima bulan bagi kesalahan berkenaan.

Untuk rekod, Syarra adalah anak tunggal Noralbaniah menerusi hasil perkongsian bersama bekas pelumba kereta, Allahyarham Sudarman yang meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya pada 10 Jun 1996. HM



Terduduk terkejut apabila dapat tahu anak ditangkap – Noralbaniah

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Pemain Piano Malaysia, Cathryn Li tak sengaja tayang duit simpanan RM40 juta

Saya Nak Sangat Expose Artis Hamilkan Saya Tapi….

Tetamu jerit suruh Janna dan Dini ‘Kiss’, fahamlah kenapa Ustaz Wadi balik

Awal Ashaari cari penyakit upload video Ameera tonggek

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker