Walaupun tinggal saya seorang, saya setia dengan UMNO – Tajuddin

 

KUALA LUMPUR – “Saya setia kepada UMNO, UMNO telah banyak berjasa kepada saya dan saya juga telah banyak berjasa kepada UMNO”.

Itu reaksi bekas Ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Seri Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman ketika ditanya tentang masa hadapannya bersama UMNO apabila beliau digantung keahliannya sejak tahun lalu.

Tajuddin menambah, beliau akan tetap setia dengan parti keramat itu walaupun ketika itu hanya tinggal dia seorang.

“Biar saya seorang dalam UMNO ini, saya tidak akan tinggalkan UMNO. Saya telah bersama UMNO lebih 50 tahun, bodohlah saya kalau nak tinggal UMNO begitu sahaja.

“Banyak telah saya korbankan demi UMNO dan saya buat untuk UMNO termasuklah terlibat dalam Penyatuan Ummah (gabungan UMNO dan Pas) sebelum ini,” katanya ketika ditemui ketika hadir pada Perhimpunan Agung UMNO 2023 di sini hari ini.

Dalam pada itu, ketika ditanya sama ada beliau pernah menerima tawaran daripada parti lain, Tajuddin memaklumkan dia pernah menerima tawaran terbabit selepas tidak menjadi calon pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU-15) lalu.

“Ada orang call (telefon) saya ketika itu. Kalau saya terima tawaran itu dulu, sayalah Ahli Parlimen Pasir Salak sekarang,” ujarnya.

Sementara itu, mengulas mengenai rayuan penggantungnya oleh UMNO, Tajuddin berkata, beliau telah menghantar tiga kali surat rayuan dengan yang terakhir pada Mac lalu.

Bagaimanapun katanya sehingga kini, tiada keputusan atau maklum balas diterima pihaknya berhubung rayuan tersebut.

“Tak apalah, mungkin Presiden masih sibuk menguruskan hal negara. Kita tunggu sahajalah.

“Tetapi selagi saya tidak dapat ‘keris’ (keahlian) saya semula bagaimana saya nak bantu UMNO terutamanya untuk menghadapi Pilhan Raya Negeri (PRN) tidak lama lagi,” soalnya

 

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Lebai berkopiah suka layan ‘ucapan lucah’, Dr. Maszlee bidas totok PAS

Pemain Bola Sepak Didakwa Belasah Teman Wanita Dalam Bilik Hotel

Remaja diseksa dan dipaksa berbogel

Komplot jahat doktor pakar

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker