Suami isteri buat aksi ‘wheelie’ akhirnya ditahan polis

Suami isteri buat aksi ‘wheelie’ akhirnya ditahan polis

Sepasang suami isteri ditahan polis selepas rakaman video mereka menunggang motosikal sambil membuat aksi ‘wheelie’ tular di media sosial.

Ketua Polis Kota Bharu Mohd Rosdi Daud berkata, pasangan berkenaan sebelum ini diburu polis selepas video aksi mereka itu yang dirakamkan di Jalan Pasir Puteh, Peringat tular.



Katanya, pasangan berusia 16 dan 17 tahun itu pada mulanya menghilangkan diri selama dua hari selepas diburu pihak polis.

“Bagaimanapun hari ini, pasangan itu menyerah diri pada jam 10 pagi di IPD Kota Bharu.

“Mereka kini kini dalam proses permohonan reman pada Jumaat untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 42(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya dalam satu kenyataan.

Rosdi berkata, pasangan itu dipercayai terlibat dalam aksi menunggang motosikal secara berbahaya yang boleh mendatangkan bahaya kepada diri sendiri dan pengguna jalan raya yang lain.



“Jika disabitkan kesalahan mereka boleh dihukum penjara tidak melebihi lima tahun dan denda tidak kurang daripada RM5,000, tidak lebih daripada RM15,000,” katanya.

Polis pada Selasa lalu memburu seorang penunggang motosikal yang membuat aksi ‘wheelie’ sambil membonceng seorang wanita dan tidak memakai topi keledar.

Pengarah Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Bukit Aman, Mat Kasim Karim dalam satu kenyataan berkata, tindakan itu diambil selepas aksi pasangan berkenaan tular di media sosial.

“Video itu memaparkan pasangan berkenaan lengkap berpakaian baju Melayu dan baju kurung berwarna biru,” katanya. FMT



Suami isteri buat aksi ‘wheelie’ akhirnya ditahan polis

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Kenapa kaitkan aku – Puteri Sarah



Dini Schatzmann, Janna Nick Kembali Bercinta

View Chin rugi jutaan ringgit



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker