Peter Anthony ada kes mahkamah pun tetap bertanding

Naib Presiden Warisan, Peter Anthony, berkata, pertuduhan rasuah yang dihadapinya, baru-baru ini, tidak menjejaskan persiapan beliau menghadapi pilihan raya negeri (PRN).

Beliau berkata pertuduhan itu sama sekali tidak mematahkan semangat, mengingatkan mahkamah belum membuat keputusan sama ada bersalah atau tidak.

“Saya yakin rakyat tahu dengan taktik pihak lawan ini, kes ini sudah lama dan kenapa sekarang baru diungkit semula,” katanya ketika ditemui di majlis bersama pengundi luar DUN Melalap semalam.

Anthony didakwa di Mahkamah Khas Rasuah Kota Kinabalu atas 5 pertuduhan pengubahan wang haram dan 1 pertuduhan bersubahat kes pecah amanah membabitkan dana lebih RM8.75 juta.

Sementara itu, Peter mengesahkan beliau akan mempertahankan kerusi DUN Melalap di Tenom yang dimenanginya pada pilihan raya umum ke-14 (PRU-14).

“Masih banyak yang belum sempat dilaksanakan di kawasan itu dan saya harus melaksanakannya sekiranya diberi kepercayaan oleh rakyat sekali lagi.

“Kerajaan Warisan baru 2 tahun memerintah, kita tidak boleh bandingkan dengan yang sudah 60 tahun memerintah dan oleh sebab itu, saya berharap rakyat akan memilih kami lagi dan jika kami gagal melakukan perubahan dalam tempoh sepenggal selepas dipilih, maka terpulang kepada rakyat untuk membuat keputusan mereka,” katanya.

Pada PRU14, Peter membuat penampilan pertamanya pada pilihan raya dan berjaya memecah dominasi Parti Bersatu Sabah (PBS) di Melalap apabila menang dengan majoriti 293 undi menewaskan 4 calon lain. FMT

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker