Undi BN, PH masuk neraka, Ketua Pemuda PAS Sik mohon maaf terjalak kata [VIDEO]

Ketua Pemuda Pas Sik, Mohd. Shahiful Mhd. Nasir memohon maaf atas keterlanjuran katanya dengan menyatakan sesiapa mengundi Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Harapan (PH) akan masuk neraka.

Permohonan maaf tersebut dibuat menerusi satu video ringkas berdurasi 34 saat yang dipaparkan di laman media sosial Facebook Pemuda Pas Sik, hari ini.

Mohd. Shahiful mengakui perkara berkaitan syurga dan neraka tidak ditentukan hanya kepada penyokong BN dan PH, sebaliknya melibatkan secara umum yang melakukan kebaikan atau kejahatan.



“Saya ingin memohon kemaafan kepada semua pihak yang telah tersinggung dengan ucapan yang telah tular sebelum ini.

“Saya sekali lagi ingin memohon maaf kepada semua atas kekhilafan disampaikan. Semoga Allah ampunkan dosa kita semua,” katanya.

Video tersebut turut dimuat naik dengan status Facebook yang meminta semua pihak agar menghentikan segala bentuk sebaran klip video ceramahnya sebelum ini.

Ia bagi menjamin keharmonian selain memastikan Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15) bebas daripada isu perkauman dan agama yang melampau.



Dalam status sama, beliau turut menegaskan bahawa apa saja tindakan yang cenderung terhadap kemungkaran dilakukan sesiapa pun, tetap merupakan perkara yang salah dan wajib ditegah.

Menerusi petikan siaran secara langsung ceramah PN di Unit Daerah Mengundi (UDM) Bendang Man dekat Sik baru-baru ini, Mohd. Shahiful terlebih dahulu mengingatkan kalangan pengundi agar mengundi PN.

“Siapa pangkah BN dan PH, masuk ‘pi’ neraka,” katanya.

Susulan penyebaran klip video tersebut, Mohd. Shahiful dikecam pelbagai pihak yang tidak berpuas hati dengan kenyataannya itu.



 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929



CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET




Penumpang LRT rosak jadi mangsa samun kerana jalan kaki [VIDEO]

Ismail Sabri sokong KJ diangkat sebagai PM pada masa akan datang



Mat Sabu ‘Koyak’ di Kota Raja, maki perempuan bohsia [VIDEO]

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker