Awak rampas hidup anak saya – Istamuel Amir

KOTA TINGGI: Bapa kepada kanak-kanak lelaki yang maut dalam kemalangan membabitkan lima kenderaan di Kilometer 57.2, Lebuhraya Senai-Desaru di Bandar Penawar semalam memohon bantuan saksi yang mempunyai rakaman bukti kejadian itu supaya tampil kepada pihak polis.

Istamuel Amir Hamzah, 30, berkata, kejadian itu telah meragut nyawa anak kesayangannya, Gibran Alfarizqi, 3, manakala isterinya, Farida Kurnianingsih, 36, kini berada dalam keadaan kritikal.

Ketika kejadian dia sempat melihat sebuah kenderaan yang cuba memotong sebelum terbabas melanggar kenderaannya dan beberapa kereta lain.

“Lebih kurang pukul 3.30 hingga 4.30 petang, kami sekeluarga telah terlibat dalam satu kemalangan di Lebuhraya Senai-Desaru menghala ke Pasir Gudang. Saya telah kehilangan anak yang kami sayang dan isteri saya kritikal patah di pelbagai anggota badan.

“Sebelum kemalangan saya melihat sebuah kenderaan berwarna hitam atau gelap telah memotong terlalu rapat dengan kereta dari arah bertentangan sehingga mereka mengelak dan terbabas melanggar saya dan kereta-kereta di belakang. Saya mohon bantuan jika ada sesiapa yang ada dashcam atau lain-lain bukti, saksi untuk tampil kepada saya atau Balai Trafik Kota Tinggi,” katanya menerusi perkongsian dalam Facebook hari ini.

Istamuel Amir turut berharap individu yang menjadi punca kemalangan itu akan bertanggungjawab dengan apa berlaku.

“Lihatlah anak saya, masih kecil, masih belum sempat mengenal dunia. Terlalu singkat waktu dia bersama ibu bapanya, terlalu singkat gelak tawa, tangisan dan permintaan daripada dia. Tetapi disebabkan kecuaian dan kelalaian seseorang, dia telah pergi meninggalkan kami. Harta, wang ringgit semua boleh diganti, tapi anak saya, satu-satunya anak saya, tiada gantinya.

“Awak telah merampas hidup anak saya. Saya harap awak yang menyebabkan kemalangan ini sedar, bertanggungjawab. Lihatlah anak saya yang tak ternilai. Dia cakap “Gibran happy main pantai dengan mama, papa”. Saat-saat ini, dah tak mungkin kembali ke kami,” katanya lagi yang turut berkongsi foto anaknya bermain di pantai.

Terdahulu media melaporkan seorang kanak-kanak maut manakala 12 lagi cedera dalam kemalangan yang melibatkan Proton Persona, Honda CRZ, Perodua Myvi, Perodua Bezza dan Honda Insight.

Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superintenden Hussin Zamora ketika dihubungi mengesahkan kemalangan tersebut disyaki berpunca akibat daripada memotong kenderaan tidak lepas.

“Akibatnya berlaku perlanggaran antara kenderaan yang lain dari arah bertentangan. Seorang mangsa kanak-kanak lelaki telah maut dibawa ke Hospital Kota Tinggi untuk bedah siasat, manakala mangsa yang cedera turut menerima rawatan dan kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya

 

 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Viral perarakkan pemuda PAS dengan ‘lembing dan perisai’, Ketua Pemuda PAS cuba menjarakkan diri

Tergamak sungguh buang Quran dalam longkang

Mahathir perjelas kenapa beliau tak serah kuasa kepada Anwar

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker