Briged Al-Qassam musnahkan 136 kenderaan tentera Israel

Briged Al-Qassam musnahkan 136 kenderaan tentera Israel

GAZA: Pejuang Hamas semalam mengumumkan mereka sudah memusnahkan 136 kenderaan tentera Israel sejak operasi darat dimulakan di Gaza.

Jurucakap, Abu Ubaida, dalam ucapan yang disiarkan di TV Al-Aqsa berkata pihaknya sudah memusnahkan perisai milik Israel sama ada secara penuh atau sebahagian daripadanya.

“Musuh (Israel) menghalang pembebasan tahanan asing kami dengan mempergiatkan serangan udara serta melakukan pembunuhan beramai-ramai, kerana mereka menghalang pembebasan 12 daripada mereka hanya beberapa hari lalu,” katanya.

Mengenai kemungkinan pertukaran banduan, beliau berkata pendekatan perjanjian mereka adalah untuk menukar banduan sama ada secara keseluruhan atau berkumpulan secara berperingkat.

“Kami mempunyai tahanan wanita, warga emas dan mereka yang kurang sihat di penjara pendudukan, sama seperti mereka mempunyai tahanan daripada kategori yang sama,” katanya.

Ketika Operasi Taufan Al-Aqsa pada 7 Oktober lalu, Hamas menawan kira-kira 242 warga Israel untuk pertukaran berpotensi sebagai balasan kepada kira-kira 6,000 tahanan Palestin yang ditahan di penjara Israel, menurut statistik rasmi.

Sebagai protes, waris tahanan Israel menuntut kepulangan segera keluarga mereka dan sering menyuarakan kemarahan kepada kerajaan Perdana Menteri Benjamin Netanyahu.

Abu Ubaida menambah: Walaupun pembunuhan beramai-ramai dan pengeboman ganas dilakukan, kami bergerak dan terbabit dengan musuh Israel dari jarak dekat. BH

Briged Al-Qassam musnahkan 136 kenderaan tentera Israel

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Orang kanan mahu Peja letak jawatan ketua PN N Sembilan

Harap anak kau tak jadi sundal – Che Ta

Kegagalan Iron Dome , roket buat U-Turn sehingga bedil hospital di Tel Aviv (Video)

RM500 juta dibelanjakan untuk publisiti semasa pentadbiran Muhyiddin

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker