Isu Kalimah Allah: Marah kaitkan DAP, Adun DAP Melayu Buat Laporan Polis

IPOH – DAP Perak membuat laporan polis susulan tular poster mendakwa parti itu terlibat dalam keputusan penggunaan kalimah ALLAH yang diputuskan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur baru-baru ini.

Naib Pengerusinya, Dr Abdul Aziz Bari berkata, laporan dibuat supaya polis menyiasat pihak yang terlibat menyediakan poster yang memaparkan dirinya bersama dua lagi pemimpin DAP iaitu Syahredzan Johan dan Dr Azmi Sharom sebagai afidavit dalam kes itu.

“Saya menerima satu poster menerusi aplikasi WhatsApp menyatakan DAP punca kalimah ALLAH digunakan oleh bukan Islam.

“Saya menjangka perkara ini akan terus panas kerana sudah ada pihak yang memainkan isu ini dalam Facebook.

“Ada juga satu pemilik akaun menghentam seolah-olah saya jadi jaguh orang bukan Islam,” katanya ketika ditemui selepas membuat laporan di Ibu Pejabat Polis (IPD) Ipoh di sini pada Sabtu.

Afidavit Sokongan Tan Sri Apandi Ali Untuk Singkirkan Balaci Mahathir, Gopal Sri Ram

Abdul Aziz yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tebing Tinggi menegaskan, DAP tidak terlibat dalam kes itu dan afidavit dikemukakan atas kapasitinya sebagai Pakar Perlembagaan.

“Ini bukan kes DAP. Saya berikan afidavit lima tahun lepas sebelum saya datang ke sini (Perak) dan bukan sebagai pimpinan DAP.

“Saya minta polis siasat siapa yang cuba mengaitkan DAP. Ini jelas satu helah politik dan DAP tegas mempertahankan Islam sebagaimana disebut dalam Perlembagaan.

“Jadi kenapa DAP ditonjolkan sebagai dalang dalam perkara ini,” katanya.

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker