MasyaAllah saya langsung tidak ingat apa-apa – Aprena Manrose

Aprena Manrose (kiri) dan Iwan

PETALING JAYA – “Saya tidak ingat kejadian itu sebab masih kecil. Apa-apa pun hubungan saya dengan ayah tiada masalah dan kami sangat baik”.

Demikian kata pelakon Aprena Manrose sewaktu dihubungi Kosmo! untuk mendapatkan respon tentang kejadian dia bersama adik beradik lain mengejek ayah mereka iaitu penyanyi, Iwan Syahman yang mahu bertemu dengannya untuk melepaskan rindu.

Ujar Aprena atau nama lengkapnya Wan Syahera Putri Aprena Wan Syahman, dia langsung tidak mengingati kejadian tersebut kerana masih kecil (berusia tiga tahun) selain tidak pernah diceritakan semula oleh Iwan.

“MasyaAllah. Saya langsung tidak ingat sebab masih kecil. Ayah pun tidak pernah bercerita pada kami adik beradik. Tapi apa yang saya tahu, hubungan ayah dengan arwah ibu memang tidak berapa baik selepas mereka berpisah.



“Alhamdulillah, sebenarnya hubungan saya dengan ayah sangat baik. Kami tidak ada apa-apa masalah,” katanya kepada Kosmo!

Menyentuh tentang perubahan imejnya yang kini sudah pun berhijab, pelakon berusia 29 tahun itu percaya perubahan imejnya itu adalah berkat daripada doa seorang ayah yang tidak putus-putus untuk anaknya.

“Penghijrahan saya dan juga kakak, Oktavia adalah berkat daripada doa seorang ayah yang tidak pernah putus.

“Bagi saya, dalam sebuah keluarga perlu adanya agama. Kalau kita betul-betul amalkan ajaran dalam agama, hidup akan lagi aman. Kalau tiada iman, sebab itu keluarga boleh berpecah belah,” katanya.



Ujar Aprena lagi, sewaktu dirinya masih belum berhijab, ayahnya selalu memberi pesan yang baik-baik.

“Kalau hendak berjumpa ayah, kami kena tutup aurat. Doa daripada seorang ayah juga menjadi asbab anak-anak berubah ke arah yang lebih baik.

“Saya rasa kalau bukan berkat doa daripada ayah, saya pun tidak akan jadi seperti sekarang,” katanya.

Dalam pada itu, pelakon drama Sedingin Salju itu bersyukur kerana sepanjang hidupnya, dia tidak pernah berselisih faham atau bersengketa dengan ayahnya walaupun dalam hal-hal kecil.



“Alhamdulillah, saya tidak pernah berselisih faham dengan ayah. Malah ayah menjadi keutamaan saya selain suami. Kami tidak pernah ada sebarang isu,” katanya.

Terdahulu, Iwan menerusi sebuah video yang dimuat naik dalam YouTube sekadar berkongsi pengalaman sewaktu anak-anaknya masih kecil apabila pernah diejek mereka ketika mahu berjumpa.

Kejadian menyedihkan itu disifatkan Iwan sebagai antara punca dirinya berhijrah ke arah yang lebih baik dengan mendekatkan diri dengan Tuhan.

 



Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]



Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Tukang Rumah Solat Tengah Panas, Pasangan Bukan Islam Terus Belikan Kanopi



Resepi Durian Yang Wajib Cuba

Parcel Apa Yang Bergetar Tu? (Video)

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker