Ebby Yus lega rumah siap, tunggu masa dapat kunci



Ebby Yus lega rumah siap, tunggu masa dapat kunci

Pelawak, Ebby Yus atau nama sebenar­nya Muhammad Yunus Abdul Rashid, 57, bersyu­kur rumah pemberian kerajaan yang dibina di tapak rumah asal yang musnah dihanyutkan banjir pada tahun lalu kini sudah siap sepenuhnya di Kampung Paya Lebar, Hulu Langat.

“Alhamdulillah, rumah sudah siap. Sekarang saya tengah tunggu masa penyerahan kunci rumah. Kunci akan dapat dalam masa terdekat. Saya sangat berterima kasih kepada kerajaan di atas sumbangan yang diberikan,” katanya.

Meskipun rumah tersebut telah siap dibina, Ebby berkata, dia terpaksa berhadapan dengan masalah tanah rumah terhakis akibat sungai dan jambatan sungai yang terputus di hadapan kawasan rumahnya.

“Saya ada meminta bantuan dari pihak tertentu untuk selesaikan isu berkenaan kerana rumah saya sudah terlalu hampir dengan tebing sungai yang sudah runtuh, malah terdapat beberapa buah rumah penduduk lain yang turut terjejas.




“Masalah ini sudah saya usulkan dan mereka sedang berusaha serta berbincang untuk selesaikan masalah jambatan sungai yang terputus itu.

“Saya percaya jika perkara ini berlarutan, kemungkinan harta benda penduduk di sekitar sini akan mengalami kerosakan dan kemusnahan,” ujarnya kepada Kosmo! semalam.

Pelakon itu berharap agar proses kelulusan tambat sungai dapat dilaksanakan dalam tahun ini kerana bimbang keadaan itu akan melambatkan proses pemindahan rumah.

“Kalau proses tambak sungai lambat, kawasan rumah saya akan cepat terhakis. Lebih-lebih lagi kalau hujan lebat, tanah makin cepat terhakis,” katanya. K Online

Ebby Yus lega rumah siap, tunggu masa dapat kunci





Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Aksi pelanggan restoran ‘peluk’ pekerja wanita disiasat

MB Perlis pengesahan lafaz cerai pada isteri 25 ogos

Berang dihon, pemandu potong barisan mengamuk, tunjuk isyarat lucah



Leave a Reply

Your email address will not be published.