Lembaga Disiplin Umno kena panggil Tajuddin mengadap

KUALA LUMPUR: Lembaga Disiplin Umno perlu memanggil Tajuddin Abdul Rahman, susulan dakwaan bekas ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) itu terhadap presiden, Ahmad Zahid Hamidi, Isnin lalu.

Ahli Parlimen Arau Shahidan Kassim ketika membuat gesaan itu, berkata selepas Tajuddin dipanggil, Umno harus menyelesaikan kemelut dalam partinya.

“Pendedahan tersebut menyebabkan luka… dan luka itu harus diperbaiki.

“Luka ini mesti diselesaikan dengan Jawatankuasa (Lembaga) Disiplin (Umno) panggil Tajuddin tanya pendedahan dibuat. Selepas itu selesaikan,” katanya pada sidang media di Majlis Perasmian Pasar Harian Selayang Kuala Lumpur dan Jejambat Jalan Ipoh.

Beliau berkata demikian susulan pendedahan Tajuddin dalam sidang media, Isnin lalu, yang mendakwa beliau adalah saksi bahawa Umno menghantar akuan berkanun (SD) kepada Yang di-Pertuan Agong untuk menyokong Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri.

Ahli Parlimen Pasir Salak itu turut secara terbuka mendesak Zahid supaya melepaskan jawatan presiden parti, selain mendakwa hampir 130 ketua bahagian Umno mahu beliau berbuat demikian.

Dalam pada itu, Shahidan berkata, beliau tidak terlibat menandatangani SD untuk menyokong Anwar sebagai perdana menteri.

Katanya, ini kerana beliau patuh kepada keputusan Perhimpunan Agung Umno (PAU) yang memutuskan ‘No Anwar, No DAP’.

“Saya tidak terlibat. Saya orang yang patuh pada parti. Kalau PAU kata ‘No Anwar, No DAP’, saya tak akan pergi ke Anwar dan DAP. Saya macam itu,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Shahidan berkata, lanjutan Skim Wilayah Bebas Berniaga di bawah Kementerian Wilayah Persekutuan dilanjutkan sehingga Dis untuk kebaikan rakyat.

“Dalam masa sama, kita tahu selepas pandemik, pelbagai masalah dihadapi ini antara usaha untuk kurangkan masalah.

“Kita telah sambung enam bulan dan kita sambung lagi enam bulan. Selepas ini mereka mesti niaga ditempat-tempat dilesenkan,” katanya.

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Puteri Sarah saman Ira Kazar

Pelanggan kecewa terima kentang goreng berkulat, masam

UMNO bertindak betul gugurkan Tajuddin – Penganalisis

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker