Umpan makanan, baling batu dan tendang kucing

Umpan makanan, baling batu dan tendang kucing

Sungai Petani: Lelaki yang menyeksa dan menendang kucing dalam satu kejadian di hadapan sebuah kedai di Semeling dekat sini sudah ditahan polis di rumahnya, hari ini.

Ketua Polis Daerah Kuala Muda Asisten Komisioner Zaidy Che Hassan berkata, suspek berusia 20-an itu akan direman di mahkamah esok.

Menurutnya, pemeriksaan di rumah suspek turut menemukan bangkai kucing namun ia didapati bukan haiwan diseksa suspek seperti yang tular di media sosial sebelum ini.

“Siasatan mendapati kucing yang diseksa suspek dalam video yang tular sebelum ini sudah diambil Jabatan Veterinar,” katanya ketika dihubungi.

Dalam rakaman video yang tular hari ini kelihatan seorang lelaki yang memandu Perodua Bezza putih melakukan kekejaman terhadap dua ekor kucing di hadapan sebuah kedai.

Perbuatan kejamnya yang menendang dan membaling batu terhadap haiwan terbabit dirakam kamera litar tertutup (CCTV).

Rakaman CCTV itu kemudian dimuat naik seorang pemilik akaun Facebook (FB) sehingga ia mengundang kecaman pelbagai pihak terhadap perbuatan kejam lelaki terbabit.

Rakaman berdurasi 3 minit itu merekodkan, lelaki dilihat memberhentikan keretanya sebelum mengumpan seekor kucing dengan memberikan makanan.

Suspek kemudian membaling batu sehingga haiwan terbabit menggelupur kesakitan.

Satu lagi rakaman video pula merekodkan lelaki berpakaian serba hitam itu mengumpan makanan kepada dua kucing sebelum dia menendang seekor daripada haiwan terbabit tanpa belas kasihan. HM

Umpan makanan, baling batu dan tendang kucing


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Aksi Ariel Peluk, Pegang Paha Bunga Citra Lestari Atas Pentas Buat Peminat Doakan Cepat Kahwin [VIDEO]

Gaduh di Facebook membawa ke restoren

Bakti Allahyarham Adibah Noor, pelihara 41 ekor kucing

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker