Rentung: Makan malam terakhir lima sahabat


Rentung: Makan malam terakhir lima sahabat

KUALA KANGSAR: Makan malam terakhir lima sahabat merupakan status terakhir dimuat naik di aplikasi WhatsApp oleh seorang daripada lima mangsa rentung dalam kemalangan di Kilometer 245.2, Lebuh Raya Utara-Selatan arah utara di sini, tengah malam tadi.

Video yang dimuat naik pada pukul 8.11 malam oleh Muhammad Nasrun Aidol Munir Akbar, 22, itu dirakam di restoran makanan popular Korea di sebuah pusat membeli-belah di Ipoh.

Difahamkan, lima sekawan itu dalam perjalanan pulang dari Ipoh ke rumah sewa mereka di Taman Chandan Puteri di sini.

Kesemua mereka sebelum itu sempat meluangkan masa dengan berkunjung ke Gerbang Malam dan Bulatan Sultan Azlan Shah di Ipoh untuk riadah.

Dalam kejadian sekitar pukul 12.52 tengah malam itu, Muhammad Nasrun rentung bersama empat rakannya, Ahmad Naim Najmi Ahmad Hafizan, 21; Iqbal Hasnun Halimi, 23; Muhammad Nabil Haikal Muhammad Fariz, 19, dan Ahmad Akmal Ahmad Mokhlis, 20.

Kejadian itu berlaku ekoran kereta Honda City dinaiki kesemua mangsa terbakar setelah terlibat dalam kemalangan dengan dua treler muatan mozek dan besi pagar.

Difahamkan kereta dinaiki mangsa merupakan kereta sewa.

Menurut rakan Muhammad Nasrun, Muhamad Hakimi Rosli, 22, dia mengetahui kejadian berkenaan setelah dimaklumkan seorang rakan dan segera datang ke Unit Kecemasan Hospital Kuala Kangsar bagi mendapatkan gambaran sebenar kejadian.

Katanya, ketika tiba di hospital, dia masih tidak mengetahui keadaan sebenar rakan-rakannya itu namun berharap kesemua mereka selamat.

“Saya dan rakan-rakan segera datang ke sini namun doktor memaklumkan yang Muhammad Nasrun dan empat yang lain masih belum sampai.

“Ketika itu, kami memang menaruh harapan supaya semuanya selamat. Bagaimanapun, ambulans yang tiba tidak lama kemudian memaklumkan kesemua mereka rentung,” katanya.

Menurut Muhamad Hakimi, kelima-lima mangsa tinggal bersama di sebuah rumah sewa berhampiran universiti dan sering dilihat menghabiskan masa bersama melakukan pelbagai aktiviti.

“Walaupun tidak tinggal serumah, saya selalu juga meluangkan masa bersama mereka. Mereka merupakan pelajar Ijazah Sarjana Muda dan Diploma berlainan kursus.

“Saya lebih rapat dengan Muhammad Nasrun dan Iqbal Hasnun berbanding yang lain. Kedua-dua mereka rakan yang baik dan tidak lokek menolong rakan-rakan,” katanya.

Muhammad Nasrun dari Kuala Kubu Bharu, Selangor merupakan pelajar semester ketiga Ijazah Sarjana Muda Pengajian Islam; Ahmad Naim Najmi dari Terengganu pula pelajar semester satu Ijazah Sarjana Muda Kaunseling dan Iqbal Hasnun dari Johor merupakan pelajar semester ketiga Ijazah Sarjana Muda Pengajian Islam.

Muhammad Nabil Haikal dari Batu Caves, Selangor pula merupakan pelajar semester ketiga Diploma Pentadbiran Perniagaan dan Ahmad Akmal dari Parit Buntar pelajar semester kelima Diploma Kaunseling Islami. Utusan

Rentung: Makan malam terakhir lima sahabat


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Waze punya pasal terpaksa terokai hutan

Tony Fernandes dan Kamarudin terima gaji lebih RM14j tahun lalu

Baby Shima kena kecam lagi goyang pinggul

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker