Dua maut Kancil bertembung Hilux

Dua maut Kancil bertembung Hilux

PEKAN – Dua lelaki maut selepas kereta jenis Perodua Kancil dinaiki mereka bertembung dengan sebuah kenderaan pacuan empat roda di Kilometer 12 Jalan Chini-Kuantan di sini hari ini.

Mangsa yang maut dalam kejadian itu ialah pemandu kereta Hasyim Amin, 29, dan penumpang hadapan kereta iaitu Dolah Muhtar, 39.



Ketua Polis Daerah Pekan, Superintendan Mohd. Zaidi Mat Zin berkata, kejadian kira-kira pukul 3 petang itu berlaku ketika mangsa dalam perjalanan dari arah Chini menghala ke Kuantan.

“Apabila tiba di tempat kejadian kereta dinaiki mangsa telah terbabas dan masuk ke laluan bertentangan sebelum bertembung dengan sebuah kenderaan pacuan empat roda yang datang daru arah bertentangan.

“Akibat kejadian pemandu dan penumpang kereta meninggal dunia di tempat kejadian, manakala pemandu dan penumpang kenderaan pacuan empat roda mengalami kecederaan ringan,” katanya di sini hari ini.

Menurut Mohd Zaidi mangsa yang maut dibawa ke Hospital Pekan untuk bedah siasat, manakala mangsa yang cedera dirawat di hospital sama.



Beliau berkata kes itu disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan siasatan masih giat dilakukan.

“Berdasarkan siasatan awal mendapati lokasi kejadian adalah jalan lurus dan semasa kejadian keadaan jalan kering serta tidak hujan,” ujarnya. K Online

Dua maut Kancil bertembung Hilux


Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Proton Preve bakal diganti model baru

Wulan Guritno berani berbikini



Kereta Terpanjang Di Dunia…Lengkap Helipad, Kolam Renang Dan Boleh Main Golf Sekali! [VIDEO]



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker