Bayi hendak dikebumi didapati masih bernyawa

Pengarah pengebumian menyedari bayi itu masih bernyawa dan jantungnya berdegup ketika mahu dikebumikan. – Newsflash

RIO DE JANEIRO – Seorang bayi di Brazil yang disahkan meninggal dunia semasa dilahirkan dan sedang disiapkan untuk dikebumi didapati masih bernyawa, lapor akhbar New York Post kelmarin.

Bayi lelaki pramatang itu dilahirkan tiga bulan lebih awal di sebuah kediaman di Ariquemes, negeri Rondonia pada  27 Disember tahun lalu.

Menurut laporan, pada mulanya, ibu kepada bayi itu yang merupakan seorang gadis berusia 18 tahun,  tidak mengetahui bahawa dirinya sedang hamil.

Keluarganya berkata, dia pergi berjumpa dengan doktor selepas mengadu berasa kesakitan yang teruk, namun pasukan perubatan meminta dia pulang ke rumah.

Dia kemudian melahirkan anak lelaki itu tanpa bantuan perubatan.

Sejurus selepas bersalin, dia bergegas membawa bayi seberat kira-kira satu kilogram itu ke hospital di mana doktor mengisytiharkan dia dilahirkan dalam keadaan sudah meninggal dunia.

Seorang pengarah pengebumian yang tidak dinamakan telah dipanggil untuk mengambil bayi itu pada pukul 3 pagi (waktu tempatan) keesokan harinya.

Pengarah pengebumian itu kemudiannya menyedari bayi itu mengeluarkan bunyi mengeluh dan jantungnya juga  berdegup ketika dia sedang menyediakan ‘mayat’ bayi itu untuk pengebumian.

Bayi itu kemudian dimasukkan ke unit rawatan rapi, manakala keadaannya masih  belum  diketahui, manakala polis tempatan sedang menyiasat kes tersebut. – AGENSI

Bayi hendak dikebumi didapati masih bernyawa


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Myvi tahan lasak – Kecut Perut Lihat Pokok Tumbang Mengejut (Video)

LPPR bersih nama Azam Baki daripada salah laku pembelian saham

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker