Ebit hulur bantuan kepada penghantar makanan warga emas

Semalam tular di media sosial seorang wanita warga emas bekerja sebagai penghantar makanan.

Rupa-rupanya wanita yang dikenali sebagai Christine itu ernah bekerja sebagai penulis di sebuah majalah berbahasa Inggeris .

Pendakwah bebas, Ebit Lew mengetahui sedikit latar belakang wanita berkenaan ketika melawat Christine hari ini.

Kata Ebit, Christine kehilangan pekerjaannya sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) Mac yang lalu kemudian bekerja sebagai penghantar makanan menggunakan kereta Kancil demi mencari rezeki.

“Peramah auntie (mak cik) ini. Dengar kisah hidupnya dapat rasa kecekalan dan tabahnya beliau. Kuat berusaha dan suka menolong orang. Tinggal berdua dengan adiknya. Emaknya baru meninggal dunia. Menangis.

“Sebelum ini kerja penulis di majalah berbahasa Inggeris. Pandai English. Hebat tulisannya,” tulisnya di Instagram.

Ebit yang prihatin dengan nasib wanita yang dipanggilnya auntie itu sukarela membantu membiayai kos membaiki kereta Kancilnya agar dapat terus mencari rezeki setiap hari.

“Saya tolong baiki kereta Kancil auntie. Sudah dekat 25 tahun Kancil ini. Gantikan tayar baru dan servis. Beri sedikit duit belanja. Dan nanti nak tengok rumahnya dengarnya sudah bocor dan ada kerosakan.

“Doakan auntie ni. Katanya best (seronok) kerja begini. Anak muda semua baik-baik. Tiada politik kerja. Tengah ke sana sini. Tengok ada job RM4 masuk. Happy auntie ini. Lepas tu ada lagi job RM7. Jarang dapat RM7. Sedihnya rasa. Kuat dan rajin,” ujarnya. MG

Penghantar makanan maut dirempuh PEMANDU MABUK!

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker